Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPavlin, Jerneja
dc.contributor.editorKéhar, Ota
dc.date.accessioned2022-05-23T09:42:55Z
dc.date.available2022-05-23T09:42:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationKÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 137-146.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-1092-7
dc.identifier.urihttps://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47591
dc.format10 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.subjectosnovycs
dc.subjectfyzikacs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjectgymnáziumcs
dc.subjectvýzkumcs
dc.titleCurriculum for the subject of physics in primary school and gymnasium in Sloveniaen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedIn Slovenia, physics contents appear from kindergarten curricula onwards. The subject of Physics is taught in grades 8 and 9 of primary school and in grades 1, 2 and 3 of the gymnasium. If it is chosen as a subject of general matura exam, students learn it also in grade 4. The article presents the comparison of curricula for the subject of Physics in primary school and for the subject of Physics in gymnasium and answers to research questions regarding similarities between primary and general secondary curricula structure and the assessment of the gained learning objectives from the curricula on the national level.en
dc.subject.translatedcurriculaen
dc.subject.translatedphysicsen
dc.subject.translatedprimary schoolen
dc.subject.translatedgymnasiumen
dc.subject.translatedresearchen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
tiraz.pdfPlný text475,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ModerniTrendy9_sbornik-137-146.pdfPlný text929,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47591

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.