Název: | Spherical photos in virtual reality |
Další názvy: | Sférické fotografie ve virtuální realitě |
Autoři: | Váňa, František |
Citace zdrojového dokumentu: | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2022: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 24. 5. 2022 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, s. 25-26. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2022/05/ot2022-abstracts.pdf http://hdl.handle.net/11025/47735 |
ISBN: | 978-80-261-1091-0 |
Klíčová slova: | sférické fotografie;virtuální realita;vzdělávání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | spherical photo;virtual reality;education |
Abstrakt v dalším jazyce: | Virtual reality is slowly getting to more and more people. It is also being discovered that VR can be used for more than just playing video games, it can also be useful for teaching. The expansion of VR technology in schools is also supported by the fact that VR is becoming more affordable. Virtual reality allows perceiving things with more senses. Thanks to virtual reality, students can completely immerse themselves in another environment. An interesting option can be a combination with spherical photos. When a student enters a spherical photo (3D photos), with help of virtual reality, they can look around, move from place to place, look at things up close and thus get to know places they would not otherwise experience (for example a glacier). They can also combine more contexts that they otherwise wouldn't have to gain from only text and 2D photos. The best way to get virtual reality among students is through smartphones. Today's smartphones are powerful enough to display high-quality photospheres, plus everybody has them. That's why we decided to create a smartphone application that would allow displaying spherical photos in virtual reality, using Google Cardboard paper glasses. The use of such an application can create an easy way for the school to implement virtual reality into teaching. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2022 Olympiáda techniky Plzeň 2022 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
uvod_tiraz.pdf | Plný text | 346,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
ot2022-abstracts-26-27.pdf | Plný text | 175,21 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47735
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.