Název: Komunikační a slohová výchova na málotřídní škole
Další názvy: Communication and stylistic education at small schools with composite classes
Autoři: Píchová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Oponent: Písková Růžena, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48258
Klíčová slova: málotřídní škola;komunikační výchova;slohová výchova;problémové vyučování;aktivizující metody;tvořivost;tvořivé psaní;větné vzorce;syntaktické vztahy
Klíčová slova v dalším jazyce: small-class school;the education of communication;stylistic education;the activating methods;the creativity;the creative writing;sentence patterns;syntactic relations
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá komunikační a slohovou výchovou na málotřídní základní škole. Konkrétně je zaměřena na využití aktivizujících metod sloužících k rozvoji tvořivosti žáků. V teoretické části jsou charakterizovány málotřídní školy, jsou vymezeny základní pojmy související s tématem slohová a komunikační výchova a pojem tvořivost. Dále jsou popsány výukové metody, jež se používají při slohové výchově. Je zařazen soubor konkrétních aktivit rozvíjejících tvořivost ve slohu. Praktická část přináší interpretaci výsledků výzkumu, který ověřil účinnost aplikace metody stylizace souvislého jazykového projevu na základě předpisu syntaktických vztahů ve slohovém vyučování na málotřídní škole. Součástí praktické části diplomové práce je také vyhodnocení dotazníkového šetření provedeného mezi učiteli málotřídních škol.
Abstrakt v dalším jazyce: The main topic of my diploma thesis is the education of communication and stylistic education at small-class elementary school. I focus on the developing of creativity by using activating methods. The theoretical part describes the small-class schools and explains the basic expressions, which connect to my topic about the education of communication and stylistic education, I also mention the creativity. Then I describe methods used in the stylistic education. At the end of the theoretical part there is a set of concrete activities, which can develop the creativity in stylistic education. The practical part interprets the results of research, that verified the effeciveness of the method of stylization of continuous speech in the stylistic education at the small-class school. The analysis and the evaluation of pupils essays is part of the end of the practical part of my diploma thesis and there is also the evaluation of teacher´s questionnaire.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Katerina Pichova.pdfPlný text práce2,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
pichova_piskova.pdfPosudek oponenta práce535,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
pichova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce219,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
pichova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce97,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48258

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.