Název: Setkávání, výtvarný projekt pro podporu prosociálního chování u žáků 1. stupně ZŠ
Další názvy: Getting Together, Art Project to Encourage Prosocial behavior of Pupils from Primary School
Autoři: Halvová, Miroslava
Vedoucí práce/školitel: Plíhalová Monika, Mgr.
Oponent: Havlíček Jakub, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48288
Klíčová slova: výtvarná výchova;rvp zv;inkluze;prosociální chování;výtvarné experimenty;komunikace.
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;rvp zv;inclusion;prosocial behavior;art experiments;communication
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá realizací výtvarného projektu, který má za úkol podpořit u žáků z prvního stupně základní školy prosociální chování. Současně je kvalitativní výzkumnou sondou do pedagogické praxe. Diplomová práce je rozdělena do části teoretické a praktické. Teoretická část práce objasňuje pojmy výtvarné výchovy se zaměřením na speciální výtvarnou pedagogiku, inkluzní přístupy ve vzdělávání a edukační potenciál výtvarné výchovy. Zároveň se opírá o inspirativní umění 20. a 21. století. V praktické části byla na základě realizace výtvarného projektu v inkluzním vzdělávání provedena kvalitativní výzkumná sonda s prvky akčního výzkumu pomocí otevřeného kódování. Analýza zrealizovaného výtvarného projektu popisuje prosociální chování ve výuce, dává odpovědi na výzkumné otázky a formuluje doporučení pro ostatní pedagogy.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma deals with the implementation of an art project, which aims to support primary school students' prosocial behavior. At the same time, it is a qualitative research probe into pedagogical practice. The diploma is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the work clarifies the concepts of art education with a focus on special art pedagogy, inclusive approaches in education and the educational potential of art education. It also draws on the inspiring art of the 20th and 21st centuries. In the practical part, based on the implementation of an art project in inclusive education, a qualitative research was carried out with elements of action research using open coding. The analysis of the implemented art project describes prosocial behavior in teaching, gives answers to research questions and formulates recommendations for other teachers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Halvova_Miroslava_fpe.pdfPlný text práce4,48 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HALVOVA_posudek_vedouci_Plihalova.pdfPosudek vedoucího práce306,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HALVOVA_posudek_oponent_Havlicek.pdfPosudek oponenta práce300,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Halvova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce484,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48288

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.