Title: Setkávání, výtvarný projekt pro podporu prosociálního chování u žáků 1. stupně ZŠ
Other Titles: Getting Together, Art Project to Encourage Prosocial behavior of Pupils from Primary School
Authors: Halvová, Miroslava
Advisor: Plíhalová Monika, Mgr.
Referee: Havlíček Jakub, Mgr.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48288
Keywords: výtvarná výchova;rvp zv;inkluze;prosociální chování;výtvarné experimenty;komunikace.
Keywords in different language: art education;rvp zv;inclusion;prosocial behavior;art experiments;communication
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá realizací výtvarného projektu, který má za úkol podpořit u žáků z prvního stupně základní školy prosociální chování. Současně je kvalitativní výzkumnou sondou do pedagogické praxe. Diplomová práce je rozdělena do části teoretické a praktické. Teoretická část práce objasňuje pojmy výtvarné výchovy se zaměřením na speciální výtvarnou pedagogiku, inkluzní přístupy ve vzdělávání a edukační potenciál výtvarné výchovy. Zároveň se opírá o inspirativní umění 20. a 21. století. V praktické části byla na základě realizace výtvarného projektu v inkluzním vzdělávání provedena kvalitativní výzkumná sonda s prvky akčního výzkumu pomocí otevřeného kódování. Analýza zrealizovaného výtvarného projektu popisuje prosociální chování ve výuce, dává odpovědi na výzkumné otázky a formuluje doporučení pro ostatní pedagogy.
Abstract in different language: This diploma deals with the implementation of an art project, which aims to support primary school students' prosocial behavior. At the same time, it is a qualitative research probe into pedagogical practice. The diploma is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the work clarifies the concepts of art education with a focus on special art pedagogy, inclusive approaches in education and the educational potential of art education. It also draws on the inspiring art of the 20th and 21st centuries. In the practical part, based on the implementation of an art project in inclusive education, a qualitative research was carried out with elements of action research using open coding. The analysis of the implemented art project describes prosocial behavior in teaching, gives answers to research questions and formulates recommendations for other teachers.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace_Halvova_Miroslava_fpe.pdfPlný text práce4,48 MBAdobe PDFView/Open
HALVOVA_posudek_vedouci_Plihalova.pdfPosudek vedoucího práce306,62 kBAdobe PDFView/Open
HALVOVA_posudek_oponent_Havlicek.pdfPosudek oponenta práce300,69 kBAdobe PDFView/Open
Halvova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce484,58 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48288

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.