Title: | Žákovská kavárna a pekárna, dlouhodobý celoškolní projekt |
Other Titles: | Student caffé and bakery, Long Term Whole School Project |
Authors: | Bozděchová, Adéla |
Advisor: | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. |
Referee: | Černíková Marie, MgA. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48303 |
Keywords: | školní projekt;pekárna;kavárna;cukrárna;integrace;inkluze;základní škola;dlouhodobý projekt;projektové vyučování;tematické vyučování;podnikatelský záměr |
Keywords in different language: | school project;bakery;café;confectionery;integration;inclusion;primary school;long - term project;project teaching;thematic teaching;business plan |
Abstract: | Diplomová práce se ve své teoretické části zaměřuje na pojmy z oblasti projektového a tematického vyučování, zároveň věnuje značnou pozornost podnikatelským záměrům a všem aspektům jejich naplňování. V praktické části práce představuje Soukromou základní a mateřskou školu Adélka, o. p. s., v jejíchž prostorách byl realizován projekt žákovské cukrárny a pekárny. Neopomíjí přiblížit pojetí integrace a inkluze, zapojování žáků do projektů. V oddílu realizace celoškolního projektu zaznamenává konkrétní propojení s vyučovacími předměty a praktickými aktivitami spojenými s naplněním projektových cílů. V závěru práce je konstatováno, že realizace celoškolního dlouhodobého projektu je spjata s mnohými riziky, se kterými je třeba počítat. Navzdory těmto rizikům má projekt ve své podstatě, která spočívá v přípravě žáků na reálný život, velký smysl. |
Abstract in different language: | In its theoretical part, the diploma thesis focuses on concepts from the field of project and thematic teaching. It pays considerable attention to business plans and all aspects of their fulfilment. The practical part of the work took place in the Private Elementary School and Kindergarten Adélka, o. p. s. (public service company), where the project of a student confectionery and bakery was realized. It does not neglect integration and inclusion of students involved in projects. The implementation section recorded specific connections with subjects and practical activities associated with the fulfilment of project goals. The end of the thesis stated that the implementation of a school-wide long-term project is associated with many risks. These risks must be taken into account. Despite these risks it makes a lot of sense. The project in its essence consists of preparing students for real life. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomka Bozdechova 26.4. - FINALE K ODEVZDANI PDF.pdf | Plný text práce | 2,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Bozdechova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 130,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bozdechova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 63,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bozdechova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 3,3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48303
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.