Název: Zařazení dětských časopisů do výuky matematiky
Další názvy: Inclusion of children's magazines in teaching mathematic
Autoři: Mallá, Kamila
Vedoucí práce/školitel: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Oponent: Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48312
Klíčová slova: časopis dětský časopis činnost matematika
Klíčová slova v dalším jazyce: magazine children's magazine activity mathematics
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje zařazení dětských časopisů do výuky matematiky. Teoretická část je zaměřena na samotný časopis, jeho vymezení a rozdělení časopisů podle různých kritérií, které vyhovují určité skupině čtenářů. Hlouběji se zabývá dětským časopisem, jeho historickým vývojem, funkcemi, působením na dětského čtenáře a volbě. Najdeme zde i stručnou charakteristiku dětských časopisů vydávaných v současné době, ze kterých je čerpáno v praktické části této práce. Praktická část obsahuje soubor konkrétních činností z aritmetiky nebo geometrie převzatých z dětských časopisů, které jdou zařadit do výuky matematiky. Tyto činnosti z časopisu jsou převážně určeny pro žáky 1. ročníku, ale najdeme zde i dvě činnosti vhodné pro žáky 2. ročníku.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis focuses on the inclusion of children's magazines in mathematics education. The theoretical part focuses on the magazine itself, its definition and the classification of magazines according to different criteria that suit a certain group of readers. It delves deeper into the children's magazine, its historical development, its functions, its impact on the children's reader and its choice. We also find a brief description of children's magazines published today, which is drawn upon in the practical part of this thesis. The practical part contains a set of concrete activities in arithmetic or geometry taken from children's magazines that can be incorporated into mathematics teaching. These magazine activities are mainly intended for first-graded pupils, but there are also two activities suitable for second-graded pupils.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Malla.pdfPlný text práce3,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
diplomova prace_Malla.pdfPosudek oponenta práce201,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce53,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Malla.pdfPrůběh obhajoby práce375,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48312

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.