Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKuberská Markéta, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorHorová, Radka
dc.date.accepted2022-6-13
dc.date.accessioned2022-06-20T10:24:13Z-
dc.date.available2020-12-2
dc.date.available2022-06-20T10:24:13Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-4-20
dc.identifier87618
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/48695-
dc.description.abstractTeoretická část práce se zabývá potřebou rozvoje vyšších myšlenkových operací u žáků a jejím zakotvením v kurikulárních dokumentech. Dále obsahuje charakteristiku problémového vyučování, problémové úlohy a jejich zařazení v systému vyučovacích metod. Výzkum je zaměřen na tvorbu šesti problémových úloh na téma Přírodní podmínky České republiky. Hlavní součástí výzkumu je experiment, v rámci kterého se zjišťuje, zda žáci pomocí výuky, ve které budou využity vytvořené problémové úlohy, dosáhnou vyšších úrovní výukových cílů dle Bloomovy taxonomie. Poslední součástí výzkumu je rozhovor s učitelem zaměřený na aplikaci vytvořených problémových úloh ve výuce a problémy, na které žáci při řešení těchto úloh naráželi.cs
dc.format94 s. (118 748 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectproblémová úlohacs
dc.subjectproblémové vyučovánícs
dc.subjectřešení problémucs
dc.subjectpřírodní podmínky české republikycs
dc.subjectvyšší myšlenkové operacecs
dc.titleProblémové úlohy ve výuce zeměpisucs
dc.title.alternativeProblem-based Learning Tasks in Geographyen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part of the thesis deals with the development of students' higher thought operations through the use of problem-based tasks in teaching. It also deals with the characteristics of problem based learning and its anchoring in curriculum documents.The research in the master thesis is focused on the creation of six problem-based tasks related to the topic of physical geography of the Czech Republic. The aim of the research was to validate the problem-based tasks and to assess their influence on the students' ability to handle questions at higher levels according to Bloom´s taxonomy. To achieve the aim, the method of experiment was used. After the end of the experiment, the teacher was interviewed to obtain feedback on the proposed problem-based tasks.en
dc.subject.translatedpblen
dc.subject.translatedproblem based learningen
dc.subject.translatedproblem solvingen
dc.subject.translatedhigher thought operationsen
dc.subject.translatedphysical geography of the czech republicen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Horova.pdfPlný text práce6,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horova_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce565,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horova_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce641,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce134,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48695

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.