Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kraus Václav, Ing. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Grűn, David | |
dc.contributor.referee | Roub Antonín, Ing. | |
dc.date.accepted | 2022-6-20 | |
dc.date.accessioned | 2022-07-18T22:33:41Z | - |
dc.date.available | 2021-10-16 | |
dc.date.available | 2022-07-18T22:33:41Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-5-26 | |
dc.identifier | 91266 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/49070 | - |
dc.description.abstract | Diplomová práce obsahuje rešerši v oblasti tramvajových vozidel. Následně se zabývá specifikací vhodných materiálů a určením metody výroby. Návrh nápravnice pro úzkorozchodnou tramvaj byl proveden v softwaru CATIA V5. V softwaru ANSYS proběhla pevnostní analýza konstrukce, která zahrnovala 4 zadané stavy napětí. Na základě výsledků byla provedena optimalizace konstrukce pro snížení maximálního napětí. V závěru práce se nachází ekonomické zhodnocení. Diplomová práce obsahuje výkresy v příloze. | cs |
dc.format | 60 s. (59 709 znaků) | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | nápravnice | cs |
dc.subject | tramvaj | cs |
dc.subject | úzký rozchod | cs |
dc.subject | pevnostní analýza | cs |
dc.subject | konstrukce | cs |
dc.subject | ekonomické zhodnocení | cs |
dc.title | Návrh nápravnice pro úzkorozchodné tramvajové vozidlo | cs |
dc.title.alternative | Design of axlebridge for narrow gauge tram vehicle | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní | |
dc.thesis.degree-program | Konstruování strojů a technických zařízení | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis contains recherche in the area of the tram vehicles. After that it specifies appropriate materials and determines manufacturing method. The design of the axlebridge for narrow gauge tram was made in software CATIA V5. Stress analysis of the mechanical design, which contained 4 different tensions, was done in software ANSYS. Based on the generated results the mechanical design was optimized for reduction of the maximal tension. The economical evaluation is placed at the end of diploma thesis. The diploma thesis contains drawings in the attachments. | en |
dc.subject.translated | axlebridge | en |
dc.subject.translated | tram | en |
dc.subject.translated | narrow gauge | en |
dc.subject.translated | stress analysis | en |
dc.subject.translated | mechanical design | en |
dc.subject.translated | economical evaluation | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KKS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Grun.pdf | Plný text práce | 6,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Grun_fin.pdf | Posudek oponenta práce | 135,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 49,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdf | Průběh obhajoby práce | 31,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49070
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.