Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorByrtus, Miroslav
dc.contributor.authorDyk, Štěpán
dc.contributor.authorHajžman, Michal
dc.date.accessioned2022-10-03T10:00:12Z-
dc.date.available2022-10-03T10:00:12Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBYRTUS, M. DYK, Š. HAJŽMAN, M. Non-synchronous vibration and lock-in regimes in coupled structures using reduced models. In Proceedings of the ASME Design Engineering Technical Conference. online: American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2021. s. 1-10. ISBN: 978-0-7918-8547-5cs
dc.identifier.isbn978-0-7918-8547-5
dc.identifier.uri2-s2.0-85119992565
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/49658
dc.format10 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherAmerican Society of Mechanical Engineers (ASME)en
dc.relation.ispartofseriesProceedings of the ASME Design Engineering Technical Conferenceen
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© ASMEen
dc.titleNon-synchronous vibration and lock-in regimes in coupled structures using reduced modelsen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeConferenceObjecten
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe contribution is aimed at phenomenological modelling and analysis of fundamental properties of non-synchronous vibrations in chosen coupled structures. A van der Pol reduced-order model is employed to simulate the aero-elastic interaction between flexible bodies and fluid. Non-synchronous vibration and frequency lock-in, along with hysteresis, are captured in the main resonance area. Moreover, the model reveals subharmonic resonances accompanied by the existence of unstable solutions and frequency lock-in. The study is further extended to investigate the dynamical behaviour of a coupled cyclic structure, where different modes of vibration due to the aero-elastic interaction are analysed.en
dc.subject.translatednon-synchronous vibration, lock-in, resonance, bifurcationen
dc.identifier.doi10.1115/DETC2021-66815
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43934226
dc.project.IDGA20-26779S/Výzkum nestabilit dynamického stall flutteru a jejich následků na aplikace turbostrojů pomocí matematických, numerických a experimentálních metodcs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference Papers (KME)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
asme_2021_byrtus_final.pdf1,74 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/49658

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD