Title: | Analýza neologismů ze světa počítačových her a jejich používání v každodenní řeči |
Other Titles: | Analysis of gaming neologisms and their utilization in everyday vocabulary |
Authors: | Tesař, Dominik |
Advisor: | Tollet William Andrew, Bc. et Mgr. M.Litt. |
Referee: | Petrlíková Jarmila, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49909 |
Keywords: | angličtina;neologismus;počítačové hry;komunikace;sémantika;slovní zásoba |
Keywords in different language: | english;neologism;gaming;communication;semantics;vocabulary |
Abstract: | Tato práce je zaměřena na poukázání na časté používání neologismů v rámci komunity počítačových her, vysvětluje, proč je výskyt neologismů častým jevem právě v takové komunitě, a analyzuje proces, kterým neologismy vznikají. V teoretické části se je vysvětleno základní dělení slovotvorby, dále pak historie vývoje komunikace jako takové, aby bylo zřetelné, proč se neologismy začaly vyskytovat. V praktické části se zabývá rozborem sebraných 80 neologismů z online chatovací komunikace herní komunity, dále pak rozebírá momentální význam daných neologismů, popřípadě pak význam minulý, a jak k nynějšímu významu dospěly. Následovně pak mapuje nalezené prostředky slovotvorby a jejich rozdělení v rámci dostupného vzorku, čímž poukazuje na občasnou zřetelnou rozeznatelnost více než jednoho procesu slovotvorby. Nakonec zdůrazn1uje, že vzhledem k značné specificitě skupiny lidí, ze které vzorek pochází, může být problematické neologismům porozumět ze strany lidí nezaujatých, čímž naznačuje potřebu dalšího průzkumu a pozorování. |
Abstract in different language: | The aim of the thesis is to showcase frequent neologism usage among the gaming community, explain why it is a frequent phenomenon and analyse the processes that produce them. The theoretical part explains the most typical types of word formation, and furthermore describes the historical background that led to the increasing occurrence of neologisms in communication. The practical part tackles a sample of 80 collected neologisms in a gaming community's online chat communication and dissects their specific processes of word formation, as well as their current meaning and possibly previous meaning, as well as the semantic shift the word underwent to obtain its current form. Consequently it maps the processes and the distribution among the sample, revealing multiple of the neologisms belong to more than one category. Finally, it points out that due to its highly-specific background of origin, they can be difficult to understand for other people, which is why further observation needs to be done. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bakalarska_prace_dominik_tesar.pdf | Plný text práce | 1,37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Tollet_Tesar.pdf | Posudek vedoucího práce | 50,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Petrl_Tesar.pdf | Posudek oponenta práce | 62,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Tesar.pdf | Průběh obhajoby práce | 352,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49909
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.