Název: Didaktické hry ve výuce zeměpisu cílené na vyšší úrovně kognitivních cílů Bloomovy taxonomie
Další názvy: Didactic games in teaching geography aimed at a higher level of cognitive goals of Bloom's taxonomy
Autoři: Jandová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Duffek Václav, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50015
Klíčová slova: didaktické hry;bloomova taxonomie;geografie;rozhovor
Klíčová slova v dalším jazyce: didactic games;bloom's taxonomy;geography;interview
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá didaktickými hrami, které jsou cílené na vyšší úrovně kognitivních cílů Bloomovy taxonomie ve výuce zeměpisu. Hlavním cílem práce je vytvořit didaktickou hru, která směřuje na vyšší cíle Bloomovy taxonomie a ověřit ji v praxi. Dalším cílem je rozbor tří již existujících didaktických her a analýza vybraných dostupných zdrojů zeměpisných her. Teoretická část je zaměřena na výukové cíle a metody, dále také na didaktické hry jako aktivizující výukové metody. V této části jsou také zmíněna teoretická východiska polostrukturovaného rozhovoru a v neposlední řadě jsou zde uvedeny vybrané dostupné zdroje zeměpisných didaktických her. V praktické části práce jsou uvedeny výsledky polostrukturovaného rozhovoru, který byl zvolen jako hlavní výzkumná metoda pro zjištění funkčnosti a efektivity navržené didaktické hry. Tato část bakalářské práce se také zabývá porovnáním tří didaktických her a analýzou vybraných dostupných zdrojů her. V závěru práce se také nachází diskuze.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with didactic games that are aimed at higher levels of cognitive goals of Bloom's taxonomy in teaching geography. The main goal of this work is to create a didactic game that aims at the higher goals of Bloom's taxonomy and verify it in practice. Another goal is the analysis of three existing didactic games and the analysis of selected available sources of geographical games. The theoretical part is focused on teaching goals and methods, as well as on didactic games as activating teaching methods. This part also mentions the theoretical basis of the semi-structured interview and last but not least, there are mentioned available sources of geographical didactic games. The practical part of the work presents the results of a semi-structured interview, which was chosen as the main research method to determine the functionality and effectiveness of the proposed teaching game. This part of the bachelor thesis also deals with the comparison of three didactic games and the analysis of selected available game sources. There is also a discussion at the end of the thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Katerina Jandova.pdfPlný text práce1,87 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Katerina Jandova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce134,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Katerina Jandova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce550,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Katerina Jandova_oponent.pdfPosudek oponenta práce844,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50015

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.