Title: Hry pro rozvoj komunikačních dovedností žáků na 1. stupni ZŠ
Other Titles: Games for Development of Communication Skills of Primary School Pupils
Authors: Pošmurová, Michaela
Advisor: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Referee: Vaňková Jana, PhDr.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50126
Keywords: didaktická hra;typy didaktických her;fáze didaktické hry;rozvoj komunikačních dovedností;český jazyk;komunikace;zásobník her
Keywords in different language: didactic game;types of didactic games;phase of didactic games;development of communication skills;czech language;communication;compilation of games
Abstract: Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje komunikačních dovedností u žáků na 1. stupni základní školy prostřednictvím didaktické hry. V teoretické části je charakterizována kompletně didaktická hra. Praktická část je zaměřena na výzkum mezi učiteli 1. stupně na využívání didaktických her ve vyučování. Cílem práce bylo ověřit didaktickou účinnost her v praxi a vytvořit zásobník her k rozvoji komunikace.
Abstract in different language: The diploma thesis deals with the development of communication skills of primary school pupils through a didactic game. The theoretical part characterizes in details what a didactic game is. The practical part is focused on research among primary school teachers concerning the use of didactic games in teaching. The aim of the diploma thesis was to verify the didactic effectiveness of games in practise and to create a compilation of games to develop communication.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace Michaela Posmurova_FINALNI!.pdfPlný text práce3,27 MBAdobe PDFView/Open
posmurova_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce396,91 kBAdobe PDFView/Open
posmurova_vankova.pdfPosudek oponenta práce223,57 kBAdobe PDFView/Open
posmurova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce81,45 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/50126

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.