Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHavlíček Jakub, Mgr.
dc.contributor.authorBoušová, Jana
dc.contributor.refereeMašek Jan, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2022-9-8
dc.date.accessioned2022-11-10T14:47:04Z-
dc.date.available2020-12-7
dc.date.available2022-11-10T14:47:04Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-6-30
dc.identifier87119
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/50223-
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce je prozkoumání tématu světla a navržení konkrétních výtvarně pedagogických úkolů. Teoretický úvod médium světla zahrnuje do kulturně historického kontextu a zabývá se světlem z pohledu fyziky, lidského vnímání, světelných zdrojů a historického i současného umění. V didaktické části práce představuje řadu tří výtvarně pedagogických úkolů zaměřených na využití světla jako hlavního výrazového prostředku a určených žákům druhého stupně základní školy. V rámci výzkumné části jsou vybraná navržená zadání převedena do praxe a podložena výzkumem ve formě dotazníku, který má za cíl zjistit, jaké jsou na základních školách běžné podmínky pro realizaci výtvarných úkolů zaměřených na světlo a zhodnotit, zda je možné navržené úkoly využít v praxi ve školním prostředí.cs
dc.format100 s. (140 823 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectsvětlocs
dc.subjectsvětelné uměnícs
dc.subjectvýtvarná výchovacs
dc.subjectexperimentcs
dc.titleSvětlo jako výrazový prostředek v hodinách výtvarné výchovycs
dc.title.alternativeLight as a means of expression in Art educationen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe aim of my diploma thesis is to explore the topic of light and to design specific visual-educational tasks. The theoretical introduction puts the medium of light into the cultural and historical context and it deals with the topic of light from the point of view of physics, human perception, light sources and both historical and contemporary art. In the part focused on teaching the work introduces a sequence of three visual-educational tasks focused on the use of light a main means of expression and aimed at the elementary school students. The designed art tasks are later turned into practice in the research part of the thesis and substantiated by a research in the form of a questionnaire, which is aimed to find out what are the regular conditions of conducting the art tasks focused on light and decide, whether it is possible to use the designed tasks in practice in the school environment.en
dc.subject.translatedlighten
dc.subject.translatedlight arten
dc.subject.translatedart educationen
dc.subject.translatedexperimenten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Jana_Bousova.pdfPlný text práce5,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby-Bousova Jana.pdfPrůběh obhajoby práce369,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BOUSOVA_posudek_vedouci_Havlicek.pdfPosudek vedoucího práce318,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BOUSOVA_posudek_oponent_Masek.pdfPosudek oponenta práce296,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50223

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.