Název: Úprava předmětu Počítačové sítě pro vzdělávání pro distanční výuku
Další názvy: Inovation of subject Computer Networks and Distributed Systems for distance education
Autoři: Švajcr, Jan
Vedoucí práce/školitel: Baťko Jan, Mgr. Ph.D.
Oponent: Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50244
Klíčová slova: počítačové sítě;výuka na univerzitě;formy výuky;distanční forma výuky;pandemie;elektronický kurz
Klíčová slova v dalším jazyce: computer networks;forms of teaching at the university;distance form of learning;pandemic situation;electronic course
Abstrakt: Hlavním cíle práce je úprava předmětu Počítačové sítě pro vzdělávání pro podobu v distanční výuce. Hledali jsme možné řešení pro nahrazení využívaných reálných síťových zařízení. Určili jsme průběh přednášek a seminářů, komunikační nástroje a způsob ověřování znalostí studentů. Inovovali jsme studijní články a předělali vytipované seminární úkoly, aby je bylo možné vypracovat z domova. Analyzovali jsme studijní články a praktické seminární úkoly v původní podobě elektronického kurzu. Na jejím základě jsme provedli úpravu u osmi kapitol. Studijní články jsme rozšířili o pojmy a především o multimediální prvky - videa a obrázky. Čtyři seminární úkoly byly upraveny do podoby, aby je bylo možné vypracovat z domova. Východiska pro navržení předmětu v distanční výuce a pro úpravu elektronického kurzu vzešla ze studia podoby výuky na vysoké škole. Zaměřili jsme se na používané formy a metody výuky na vysoké škole. Zároveň jsme i rozebrali téma distanční výuky a to jak obecně, tak i v kontextu pandemické situace.
Abstrakt v dalším jazyce: The main goal of this thesis is to modify the subject of a computer network for the education in the form of distance learning. The subject is focused on the practical activities and is dependent on the school equipment. For that reason we were looking for a possible solution to replace real network devices. We determined from the course of lectures and seminars, communication devices and way of verifying students' knowledge. It was necessary to innovate study articles and to remake selected seminar tasks, so that they could be accomplished from home. We did an analysis of the theoritical part of the original form of the electronic course and practical seminar tasks. Based on the done analysis we made an adjustments to a total of eight chapters out of twelve. We have expanded the study articles with concepts and especially with multimedia elements - videos and pictures. Four seminar tasks were modified to a form so that they could be accomplished from home. Starting points for the design of the subject in distance learning and for the modification of the electronic course came up from the study of the form of teaching at the university. At the same time we have discussed the topic of distance learning in general and in the context of pandemic situation.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jan_Svajcr_DP.pdfPlný text práce3,11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce52,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce52,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
protokol Svajcr.pdfPrůběh obhajoby práce240,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jan_Svajcr_DP_Prilohy.rarVŠKP - příloha11,62 MBRARZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50244

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.