Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorBláha, Jaroslav
dc.date.accessioned2022-12-05T11:00:16Z-
dc.date.available2022-12-05T11:00:16Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBLÁHA, J. Neapolská opera pozdního baroka a rokoková malba jako východisko. Hudební výchova, 2021, roč. 29, č. 1, s. 14-17. ISSN: 1210-3683cs
dc.identifier.issn1210-3683
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/50520
dc.description.abstractVýchodiskem tematického bloku zaměřeného na operu a historickou malbu klasicismu a romantismu je pozdně barokní opera neapolské školy. Rozhodující jsou jak změny koncepční – rozdělení původního univerzálního typu dramma per musica na dva výrazně odlišné typy: opera seria a opera buffa. Obdobně i obrazy a fresky s náměty z antické mytologie byly východiskem historické malby od druhé poloviny 18. století do poslední čtvrtiny 19. století. Ještě zřetelnějším předobrazem klasicistní opery byl galantní styl (Galuppi, Pergolesi ad.).cs
dc.format4 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherPedagogická fakulta Univerzity Karlovycs
dc.relation.ispartofseriesHudební výchovacs
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© Univerzita Karlova − Pedagogická fakultaen
dc.subjectOpera seriacs
dc.subjectopera buffacs
dc.subjectneapolská školacs
dc.subjectpozdní barokocs
dc.subjectrokokocs
dc.subjectgalantní stylcs
dc.subjectbel cantocs
dc.subjectárie da capocs
dc.subjectstrofická áriecs
dc.subjectariózocs
dc.subjectrecitar cantandocs
dc.subjectrecitativ seccocs
dc.subjectrecitativ accompagnatocs
dc.subjecthistorická malbacs
dc.subjectantická mytologiecs
dc.titleNeapolská opera pozdního baroka a rokoková malba jako východiskocs
dc.title.alternativeNeapolitan opera of the late baroque period and rococo paintings as starting pointsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe starting point of the thematic block focused on opera and historical painting of the classicism and romanticism periods is the late baroque opera of the Neapolitan school. Both the conceptual changes - the division of the original universal type of dramma per musica into two significantly different types: opera seria and opera buffa - as well as the application of belcant opera in classicism and romanticism are decisive. Similarly, paintings and frescoes with themes from ancient mythology were the starting point for historical painting from the second half of the 18th century to the last quarter of the 19th century. An even clearer prototype of the classicist opera was the gallant style (Galuppi, Pergolesi, etc.).en
dc.subject.translatedopera seriaen
dc.subject.translatedopera buffaen
dc.subject.translatedNeapolitan schoolen
dc.subject.translatedlate baroqueen
dc.subject.translatedrococoen
dc.subject.translatedgallant styleen
dc.subject.translatedbel cantoen
dc.subject.translatedaria da capoen
dc.subject.translatedstrophic ariaen
dc.subject.translatedariosisen
dc.subject.translatedrecitar cantandoen
dc.subject.translatedrecitative seccoen
dc.subject.translatedrecitative accompagnatoen
dc.subject.translatedhistorical paintingen
dc.subject.translatedancient mythologyen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43935886
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KVK)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
hv_1_2021_maketa.pdf8,72 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50520

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD