Název: | Model Study of Cooperating Traction Substations at 25 kV Traction Catenary without Superior Power Distribution Control |
Autoři: | Pittermann, Martin Blahník, Vojtěch Straka, Miloš |
Citace zdrojového dokumentu: | PITTERMANN, M. BLAHNÍK, V. STRAKA, M. Model Study of Cooperating Traction Substations at 25 kV Traction Catenary without Superior Power Distribution Control. In International Conference on Applied Electronics (AE 2022) : /proceedings/. Pilsen: University of West Bohemia, 2022. s. 129-132. ISBN: 978-1-66549-481-6 , ISSN: 1803-7232 |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | IEEE |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek ConferenceObject |
URI: | 2-s2.0-85140929315 http://hdl.handle.net/11025/51020 |
ISBN: | 978-1-66549-481-6 |
ISSN: | 1803-7232 |
Klíčová slova v dalším jazyce: | AC traction substation;power flow control;traction catenary model;independent power distribution control |
Abstrakt v dalším jazyce: | This paper describes the results of the model study for traction system 25 kV / 50 Hz, which is built on an advanced traction substation with a rail active balancer and phase shifting device. The first part of this paper is described traction substation topology with a description of its properties. The following section describes the operation of the traction system in terms of interconnection with the distribution power grid. The important requirements for the behavior and used equipment of advanced traction stations are explained in more details here. The last part of this paper presents the proposed concept of control of individual traction substations, while superior power distribution control is not available. Therefore, each traction substation must have its own independent control algorithms, its behavior properties are presented and documented in the results of simulation models. In order to be able to explain the whole issue well, the created model is simplified only to the control of two independent traction substations. |
Práva: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © IEEE |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference Papers (KEV) Konferenční příspěvky / Conference papers (RICE) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51020
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.