Název: | Model předmětově-didaktických kompetencí učitelů reflektující rozvoj informatického myšlení u žáků a studentů |
Další názvy: | Model of subject-didactic competences of teachers reflecting the development of computational thinking in pupils and students |
Autoři: | Klement, Milan Šaloun, Petr Bryndová, Lucie Dragon, Tomáš |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 12-21. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/itev/ http://hdl.handle.net/11025/51134 |
ISSN: | 2571-2519 |
Klíčová slova: | informatické myšlení;obsahově-předmětové kompetence;učitelé;model |
Klíčová slova v dalším jazyce: | computational thinking;content-subject competences;teachers;model |
Abstrakt: | Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Takto koncipovaná výuka ale předpokládá cílený rozvoj obsahově-předmětových a didakticko-pedagogických kompetencí učitelů potřebných pro rozvoj informatického myšlení u jejich žáků a studentů. Předložená stať se tak zabývá možností vymezení obecného modelu předmětově-didaktických kompetencí učitelů podporující rozvoj informatického myšlení u žáků a studentů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didacticpedagogical competences of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences of teachers supporting the development of computational thinking in pupils and students. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 2 (2022) Číslo 2 (2022) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2022-12-21.pdf | Plný text | 316,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51134
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.