Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKohout, Jiří
dc.contributor.authorBuršíková, Dana
dc.contributor.authorFrank, Jan
dc.contributor.authorLukavský, Jindřich
dc.contributor.authorMasopust, Pavel
dc.contributor.authorMotlíková, Iva
dc.contributor.authorRohlíková, Lucie
dc.contributor.authorSlavík, Jan
dc.contributor.authorStacke, Václav
dc.contributor.authorVejvodová, Jana
dc.contributor.authorVoltrová, Michaela
dc.date.accessioned2023-02-20T11:00:27Z-
dc.date.available2023-02-20T11:00:27Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationKOHOUT, J. BURŠÍKOVÁ, D. FRANK, J. LUKAVSKÝ, J. MASOPUST, P. MOTLÍKOVÁ, I. ROHLÍKOVÁ, L. SLAVÍK, J. STACKE, V. VEJVODOVÁ, J. VOLTROVÁ, M. Predictors of the Effectiveness of Different Approaches to Pandemic Distance Learning. Education sciences, 2022, roč. 12, č. 9, s. nestránkováno. ISSN: 2227-7102cs
dc.identifier.issn2227-7102
dc.identifier.uri2-s2.0-85138699368
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51542
dc.description.abstractZnačná pozornost byla věnována nucenému přechodu na distanční vzdělávání v důsledku pandemie COVID-19. Některé aspekty této problematiky, které jsou pro praxi velmi důležité, jsou však stále nedostatečně prozkoumány. Cílem této studie je popsat vývoj on-line dostupného screeningového nástroje, který by mohl učitelům pomoci identifikovat studenty ohrožené sníženou efektivitou při distančním vzdělávání a také zvolit vhodný způsob výuky pro danou třídu. Byl proveden komplexní výzkum, kterého se zúčastnilo 35 učitelů českého jazyka, německého jazyka, matematiky, fyziky a zeměpisu a více než 1400 jejich studentů ze 70 tříd. V prvním kroku jsme identifikovali, které z více než 100 potenciálně relevantních proměnných mají prediktivní hodnotu pro efektivitu distančního vzdělávání. Následně byla vyvinuta řada multilineárních regresních modelů umožňujících kvantifikovat vliv jednotlivých proměnných na efektivitu a vnímanou užitečnost distančního vzdělávání. Moderační analýza byla použita k modelování toho, jak vhodné jsou synchronní a asynchronní aktivity založené na aktivním učení pro třídy s různými charakteristikami. Na základě výsledků modelů se vyvíjí jednoduchý screeningový nástroj, který učitelům pomůže přizpůsobit jejich přístup a strategii.cs
dc.format16 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherMDPIen
dc.relation.ispartofseriesEducation sciencesen
dc.rights© authorsen
dc.subjectefektivita dálkového studiacs
dc.subjectpandemie covid19cs
dc.subjectpřístup k výuce na mírucs
dc.subjectaktivní učenícs
dc.subjectsynchronní učenícs
dc.subjectasynchronní učenícs
dc.subjectscreeningový nástrojcs
dc.titlePredictors of the Effectiveness of Different Approaches to Pandemic Distance Learningen
dc.title.alternativePrediktory efektivity různých přístupů k distanční výuce během pandemiecs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedSignificant attention has been devoted to the forced switch to distance learning as a result of the COVID-19 pandemic. However, some aspects of this issue that are very important for practice are still understudied. The aim of this study is to describe the development of an online-available screening tool which could help the teachers to identify the students at risk of lowered effectiveness during the distance learning and also to select an appropriate teaching approach for the given class. A complex survey involving 35 teachers of Czech language, German language, Mathematics, Physics and Geography, and more than 1400 of their students from 70 classes, was carried out. In the first step, we identified which out of the more than 100 potentially relevant variables have predictive value for the effectiveness of distance learning. Subsequently, a series of multilinear regression models enabling to quantify the impact of the individual variables on effectiveness and perceived usefulness of distance learning were developed. Moderation analysis was also used to model how suitable synchronous and asynchronous activities based on active learning are for classes with different characteristics. Based on the results of the models, a simple screening tool helping teachers to tailor their approach and strategy is being developed.en
dc.subject.translateddistance learning effectivenessen
dc.subject.translatedCOVID-19 pandemicen
dc.subject.translatedtailored teaching approachen
dc.subject.translatedactive learningen
dc.subject.translatedsynchronous learningen
dc.subject.translatedasynchronous learningen
dc.subject.translatedscreening toolen
dc.identifier.doi10.3390/educsci12090605
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number856287300001
dc.identifier.obd43937796
dc.project.IDTL04000147/Vývoj screeningového nástroje umožňujícího identifikovat žáky ohrožené sníženou efektivitou při distanční výucecs
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KČJ)
Články / Articles (KVD)
Články / Articles (KPS)
Články / Articles (KNJ)
Články / Articles (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
education-12-00605-v2.pdf323,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51542

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD