Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPísková, Růžena
dc.contributor.authorValečková, Zuzana
dc.date.accessioned2023-03-06T11:00:28Z-
dc.date.available2023-03-06T11:00:28Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationPÍSKOVÁ, R. VALEČKOVÁ, Z. Využití naučných stezek k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy. Slovo a obraz v komunikaci s dětmi, 2022, roč. 12, č. 1, s. 46-60. ISSN: 1805-1464cs
dc.identifier.issn1805-1464
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51668
dc.description.abstractStudie se zabývá rozvojem čtenářské gramotnosti u žáků 1. stupně základní školy (dále jen ZŠ) s využitím naučné stezky. Cílem výzkumného šetření bylo propojit metodiku tvorby naučných stezek se současnými didaktickými postupy uplatňovanými ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni ZŠ k rozvoji čtenářské gramotnosti. Podnětem k výzkumu byla snaha využít organizační formu výuky propojující čtenářství s regionálními prvky zahrnujícími přírodní, sociokulturní a literární aspekty. Toto pojetí naučné stezky dosud nebylo v oborové didaktice českého jazyka a literatury systematicky řešeno. Výsledky výzkumu byly aplikovány při tvorbě naučné stezky se čtenářským zaměřením v mikroregionu Staňkovsko a následně ověřeny ve výuce na 1. stupni ZŠ. Výzkum je využitelný pro tvorbu naučných stezek se čtenářským zaměřením v dalších mikroregionech a zároveň nabízí praktický didaktický materiál pro učitele 1. stupně ZŠ.cs
dc.format15 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherOstravská univerzitacs
dc.relation.ispartofseriesSlovo a obraz v komunikaci s dětmics
dc.rights© Ostravská univerzitacs
dc.subjectčtenářstvícs
dc.subjectčtenářská gramotnostcs
dc.subjectčtení v oborechcs
dc.subjectčeský jazykcs
dc.subjectnaučná stezkacs
dc.titleVyužití naučných stezek k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školycs
dc.title.alternativeUse of educational trails for the development of reading literacy of primary school pupilsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe study focuses on the development of literacy skills among primary school pupils using an educational trail. The aim of the research was to link the methodology of creating educational trails with the current didactic practices applied in teaching Czech language and literature at primary school to develop reading literacy. The impetus for the research was the desire to use an organisational form of teaching which links reading with regional elements including natural, socio-cultural, and literary aspects. This concept of an educational trail has not yet been systematically addressed in the didactics of Czech language and literature. The results of the research were applied in the creation of educational trail with a reading focus in the vicinity of Staňkov and subsequently verified in teaching at primary school. The research can be used for the creation of educational trails with a reading focus in other micro-regions and simultaneously offers practical teaching materials for primary school teachers.en
dc.subject.translatedreading comprehentionen
dc.subject.translatedliteracyen
dc.subject.translatedreading in disciplinesen
dc.subject.translatedCzech languageen
dc.subject.translatededucational trailen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43937814
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KČJ)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Microsoft Word - SOK 2022 celek pracovní doc - slovoaobraz-12-1.pdf1,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51668

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD