Název: | Vzdělávání a zaměstnávání osob s poruchou sluchu |
Autoři: | Šolcová, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Kalvas František, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Jeřábek Hynek, Prof. PhDr. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/52885 |
Klíčová slova: | čtení;kompenzační pomůcka;pracovní místo;sluch;tlumočení;vzdělání;zaměstnavatel;znakový jazyk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | compensatory tools;education;employer;hearing;interpreting;job;reading;sign language |
Abstrakt: | Práce se zabývá osobami s poruchou sluchu, kterou není možné plně kompenzovat. Blíže je zaměřena na výuku, hledání zaměstnání a následnou pracovní stránku života těchto lidí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje seznámení s cílovou skupinou osob. To zahrnuje několik druhů onemocnění sluchového ústrojí, kompenzační pomůcky, které těmto pomáhají. Také je uvedena důležitost vzdělání, různé přístupy a překážky, které při základním vzdělávání musí tyto osoby překonat. Uvedena je i kapitola, která se zaměřuje na způsob komunikace i informace týkající se zaměstnávání těchto osob, jaké mají možnosti pracovního uplatnění. Praktická část obsahuje údaje, které byly získány od zaměstnavatelů, osob s postižením sluchu a školy, která tyto osoby vzdělává. Následně jsou porovnány výsledky, které byly od těchto tří stran zjištěny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor's thesis deals with the topic of people with hearing impairment that is not possible to compensate. It focuses on education, finding employment and the working life of these people. This work is divided into theoretical and practical part. Theoretical part informs about target group of people. There are mentioned few types of hearing diseases, compensatory tools that can help. It also includes the importance of education, different approaches and barriers that people with basic education deal with. There is also chapter about the ways of communications, information about employing these people and their options of finding employment. Practical part includes information that were gained thanks to employers, people with hearing impairment and school that educates these people. Subsequently there is also comparison of results that were obtained by these three parties. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Solcova.pdf | Plný text práce | 522,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kalvas_BP_ved_Solcova-1.pdf | Posudek vedoucího práce | 276 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek oponenta_Hynek Jerabek_BC_Michaela Solcova_.pdf | Posudek oponenta práce | 173,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SOLCOVA.PDF | Průběh obhajoby práce | 62,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/52885
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.