Title: | Využití prózy Petry Soukupové v literární výchově na 2. stupni ZŠ |
Other Titles: | Petra Soukupova´s prose in literary education at the 2nd level of elementary school |
Authors: | Zemanová, Helena |
Advisor: | Novotný Jiří, Mgr. |
Referee: | Franta David, PhDr. Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53082 |
Keywords: | osobnostní a sociální výchova;oborová didaktika;petra soukupová;současná próza;literární výchova;expresivní výchova;základní škola;český jazyk a literatura;pubescentní čtenář;pubescentní čtenářka;výukové materiály |
Keywords in different language: | personality and social education;field didactics;petra soukupová;contemporary prose;literary education;expressive education;elementary school;czech language and literature;pubescent reader;teaching materials |
Abstract: | Diplomová práce předkládá příklad využití současné prózy spisovatelky Petry Soukupové v literární výchově na 2. stupni běžných základních škol. V práci se zabývám pojetím literární výchovy jako expresivně pojímaného předmětu a výběrem uměleckých textů s ohledem na jejich uplatnění pro cíle osobnostní a sociální výchovy. Diplomová práce si klade za cíl vyzdvihnout potenciál literární výchovy s ohledem na osobnostní a sociální rozvoj pubescentních čtenářů při promyšleném výběru vhodných textových ukázek. V praktické části práce jsou zahrnuty konkrétní příklady využití vybraného textového materiálu pro cíle osobnostní a sociální výchovy. |
Abstract in different language: | The diploma thesis presents an example of the use of the contemporary prose of the writer Petra Soukupová in literary education at the 2nd level of ordinary elementary schools. In my thesis, I deal with the concept of literary education as an expressively conceived subject and the selection of artistic texts with regard to their application for the goals of personality and social education. The diploma thesis aims to highlight the potential of literary education with regard to the personal and social development of pubescent readers with a thoughtful selection of appropriate text samples. The practical part of the work includes specific examples of the use of selected text material for the goals of personality and social education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ZemanovaHelena_DP23.pdf | Plný text práce | 1,24 MB | Adobe PDF | View/Open |
2023_zemanova_franta.pdf | Posudek oponenta práce | 599,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
2023_zemanova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 41,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
2023_zemanova_novotny.pdf | Posudek vedoucího práce | 429,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53082
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.