Title: Prevence šikany na prvním stupni základní školy
Other Titles: The prevention of bullying in lower primary school
Authors: Piskačová, Kristýna
Advisor: Nováková Daniela, PhDr. Ph.D.
Referee: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53226
Keywords: šikana;agresor;oběť;prevence;výzkum;následky;příčiny;trestný čin
Keywords in different language: bullying;aggressor;victim;prevention;research;consequences;causes;crime
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá prevencí šikany na prvním stupni základní školy. V teoretické části je definována jako pojem, jsou zde uvedeny její účastníci, druhy, příklady a také prevence šikany. Cílem práce je seznámení se s pojmem šikana, její prevencí a vytvoření dotazníku na zhodnocení míry šikany ve 4. třídě na Základní škole v Hrádku a následné vytvoření projektu s aktivitami zaměřeného na prevenci šikany.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with the prevention of bullying at the first stage of primary school. The theoretical part of the diploma thesis describes bullying as a concept, its participants, types of bullying, examples and also prevention of bullying. The main aim of the diploma thesis is to become acquainted with bullying, prevention of bullying and create questionnaires and evaluate the rate of bullying in the 4th grade at the Primary School in Hrádek and also create a project as support activities such as bullying prevention.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DiplomovaPrace_KristynaPiskacova_2022.pdfPlný text práce1,17 MBAdobe PDFView/Open
DP_opo_Piskacova_U1S_cerven2023.pdfPosudek oponenta práce152,94 kBAdobe PDFView/Open
Piskacova VP.pdfPosudek vedoucího práce113,26 kBAdobe PDFView/Open
Piskacova O050.pdfPrůběh obhajoby práce34,69 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53226

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.