Název: | Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami |
Další názvy: | Competence of primary school teachers to work with pupils with special educational needs |
Autoři: | Schöpferová, Veronika |
Vedoucí práce/školitel: | Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53229 |
Klíčová slova: | kompetence;profesní kompetence;speciální vzdělávací potřeby;první stupeň základní školy;dotazník |
Klíčová slova v dalším jazyce: | competence;professional competence;special educational needs;primary school |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá tématem kompetencí učitelů 1. stupně základní školy k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými. Jejím hlavním cílem je zmapovat úroveň těchto kompetencí v sedmi základních oblastech a odhalit faktory, které je ovlivňují, případně do jaké míry. Práce nejprve vymezuje výzkumný problém a klíčové pojmy, opírá se o odborné zdroje a dosud realizované výzkumy související s řešenou tematikou. Následně zpracovává data získaná při výzkumu provedeném formou dotazníkového šetření a vyhodnocuje úroveň profesních kompetencí učitelů 1. stupně základní školy k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými a další formulované výzkumné otázky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This degree thesis deals with the topic of competences of teachers of the 1st level of elementary schools for the work with pupils with special educational needs as well as gifted pupils. Its main objective is to map the level of the competences in seven basic areas and reveal the factors which affect them, and, as the case may be, to what degree. At first, the thesis defines the research problems and the key concepts. It is based on professional resources and the research carried out so far in this area. Subsequently, it processes the data obtained during the research carried out in the form of a questionnaire survey and evaluates the level of professional competences of primary school teachers to work with pupils with special educational needs and gifted pupils and other formulated research questions. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Veronika_Schopferova.pdf | Plný text práce | 2,32 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Veronika Schopferova_POSUDEK_ZCU_2023.pdf | Posudek vedoucího práce | 430,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
DP_opo_SchopferovaV_U1S_cerven2023.pdf | Posudek oponenta práce | 152,77 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Schopferova O044.pdf | Průběh obhajoby práce | 23,9 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53229
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.