Název: Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Další názvy: Competence of primary school teachers to work with pupils with special educational needs
Autoři: Schöpferová, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D.
Oponent: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53229
Klíčová slova: kompetence;profesní kompetence;speciální vzdělávací potřeby;první stupeň základní školy;dotazník
Klíčová slova v dalším jazyce: competence;professional competence;special educational needs;primary school
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem kompetencí učitelů 1. stupně základní školy k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými. Jejím hlavním cílem je zmapovat úroveň těchto kompetencí v sedmi základních oblastech a odhalit faktory, které je ovlivňují, případně do jaké míry. Práce nejprve vymezuje výzkumný problém a klíčové pojmy, opírá se o odborné zdroje a dosud realizované výzkumy související s řešenou tematikou. Následně zpracovává data získaná při výzkumu provedeném formou dotazníkového šetření a vyhodnocuje úroveň profesních kompetencí učitelů 1. stupně základní školy k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými a další formulované výzkumné otázky.
Abstrakt v dalším jazyce: This degree thesis deals with the topic of competences of teachers of the 1st level of elementary schools for the work with pupils with special educational needs as well as gifted pupils. Its main objective is to map the level of the competences in seven basic areas and reveal the factors which affect them, and, as the case may be, to what degree. At first, the thesis defines the research problems and the key concepts. It is based on professional resources and the research carried out so far in this area. Subsequently, it processes the data obtained during the research carried out in the form of a questionnaire survey and evaluates the level of professional competences of primary school teachers to work with pupils with special educational needs and gifted pupils and other formulated research questions.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Veronika_Schopferova.pdfPlný text práce2,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Veronika Schopferova_POSUDEK_ZCU_2023.pdfPosudek vedoucího práce430,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_opo_SchopferovaV_U1S_cerven2023.pdfPosudek oponenta práce152,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Schopferova O044.pdfPrůběh obhajoby práce23,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53229

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.