Title: | Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami |
Other Titles: | Competence of primary school teachers to work with pupils with special educational needs |
Authors: | Schöpferová, Veronika |
Advisor: | Šiška Jan, Doc. PhDr. Ph.D. |
Referee: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53229 |
Keywords: | kompetence;profesní kompetence;speciální vzdělávací potřeby;první stupeň základní školy;dotazník |
Keywords in different language: | competence;professional competence;special educational needs;primary school |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá tématem kompetencí učitelů 1. stupně základní školy k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými. Jejím hlavním cílem je zmapovat úroveň těchto kompetencí v sedmi základních oblastech a odhalit faktory, které je ovlivňují, případně do jaké míry. Práce nejprve vymezuje výzkumný problém a klíčové pojmy, opírá se o odborné zdroje a dosud realizované výzkumy související s řešenou tematikou. Následně zpracovává data získaná při výzkumu provedeném formou dotazníkového šetření a vyhodnocuje úroveň profesních kompetencí učitelů 1. stupně základní školy k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými a další formulované výzkumné otázky. |
Abstract in different language: | This degree thesis deals with the topic of competences of teachers of the 1st level of elementary schools for the work with pupils with special educational needs as well as gifted pupils. Its main objective is to map the level of the competences in seven basic areas and reveal the factors which affect them, and, as the case may be, to what degree. At first, the thesis defines the research problems and the key concepts. It is based on professional resources and the research carried out so far in this area. Subsequently, it processes the data obtained during the research carried out in the form of a questionnaire survey and evaluates the level of professional competences of primary school teachers to work with pupils with special educational needs and gifted pupils and other formulated research questions. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Veronika_Schopferova.pdf | Plný text práce | 2,32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Veronika Schopferova_POSUDEK_ZCU_2023.pdf | Posudek vedoucího práce | 430,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
DP_opo_SchopferovaV_U1S_cerven2023.pdf | Posudek oponenta práce | 152,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Schopferova O044.pdf | Průběh obhajoby práce | 23,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53229
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.