Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Bysterská, Kristýna | |
dc.contributor.referee | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2023-6-13 | |
dc.date.accessioned | 2023-08-02T10:42:58Z | - |
dc.date.available | 2021-6-11 | |
dc.date.available | 2023-08-02T10:42:58Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2022-6-14 | |
dc.identifier | 88316 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/53253 | - |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na nejvýznamnější problémy začínajících učitelů mateřských škol ve Středočeském kraji. Teoretická část objasňuje, kdo je to začínající učitel a jaká je jeho role v mateřské škole. Dále jsou popsány nástupní podmínky, potíže začínajících učitelů a možné způsoby podpory. Nadále jsou charakterizovány profesní, klíčové kompetence a způsoby, kterými je lze rozvíjet. Závěr teoretické části je věnován roli uvádějícího učitele a tím, jaký by měl mentor být. V rámci výzkumného šetření jsou vyhodnoceny dotazníky, které vyplnili začínající učitelé s praxí do tří let. Doplňující rozhovory s ředitelkami mateřských škol pomohly nahlédnout do toho, jaký systém podpory je ve školách zaveden a co by ředitelé uvítali. V závěru práce jsou uvedena doporučení, která mohou usnadnit začínajícím učitelům nástup do praxe a pomoci tak vedení škol podpořit nové učitele. | cs |
dc.format | 81 s. (102 000 znaků). | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | začínající učitel | cs |
dc.subject | mapování problémů | cs |
dc.subject | role mentora | cs |
dc.subject | možnosti podpory | cs |
dc.title | Začínající učitel v MŠ ve Středočeském kraji | cs |
dc.title.alternative | Beginning teacher in a kindergarten in the Central Bohemian Region | en |
dc.type | bakalářská práce | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Předškolní a mimoškolní pedagogika | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | This Bachelor's thesis focuses on the most eminent problems of beginning teachers of kindergartens in the Central Bohemian Region. The theoretical part clarifies who a beginner teacher is and what their role is in kindergartens. Then follows a description of conditions of work commencement, a list of difficulties that beginner teachers face and various ways of support system. Further on, key and professional competencies are characterized and ways in which they can be further developed. The end of the thesis deals with the role of a teacher mentor and their characteristics. Within the bounds of our research enquiry, we provide assessment of questionnaires which were filled in by beginner teachers with teaching experience ranging up from none to three years. Follow-up interviews with kindergarten headmasters helped to gain insight into what types of support systems are implemented at those kindergartens and what improvements would be welcomed by the headmasters. The final part of the thesis includes recommendations which can help beginner teachers to make their start of their teaching career easier and thus help the kindergarten management in their support of the teachers. | en |
dc.subject.translated | beginning teacher | en |
dc.subject.translated | problem mapping | en |
dc.subject.translated | the role of a mentor | en |
dc.subject.translated | support possibilities | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Bysterska.pdf | Plný text práce | 1,21 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
posudek BP Bysterska_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 134,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
BP_opo_ Bysterska_UMS.pdf | Posudek oponenta práce | 148,21 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bysterska O066.pdf | Průběh obhajoby práce | 35,65 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Report-Dotazniky_s_praxi_do_3_let_-_od_otazky_c._3.pdf | VŠKP - příloha | 222,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Report-Vsechny_dotazniky_-_do_otazky_c._3_.pdf | VŠKP - příloha | 262,01 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53253
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.