Název: | Schopnost dětí v mateřské škole orientovat se v prostoru |
Další názvy: | Spatial orientation skills of preschool children |
Autoři: | Šindelářová, Anna |
Vedoucí práce/školitel: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53280 |
Klíčová slova: | mateřská škola;prostorová orientace;vývoj prostorových směrů;prostorová paměť;oslabení prostorového vnímání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | kindergarten;spatial orientation;development of spatial directions;spatial memory;weakening of spatial perception |
Abstrakt: | Bakalářská práce na téma Schopnost dětí v mateřské škole orientovat se v prostoru obsahuje tři části - teoretickou, metodologickou a experimentální. Teoretická část se věnuje základním matematickým představám, prostorové orientaci, prostorové inteligenci, vývoji prostorových směrů, prostorové paměti, oslabení prostorového vnímání a jsou zde vypsány náměty aktivit pro rozvoj orientace v prostoru u dětí v předškolním věku od 3 do 6 let. Metodologická část určuje cíle, metody, podmínky a osnovu k scénáři experimentu. Dočteme se zde zadání jednotlivých úkolů, a jaká terminologie byla během experimentu využívána. Dále zde popisuji kritéria hodnocení pro splnění úkolu a kritéria pro vyhodnocení obtížnosti jednotlivých úkolů. Experimentální část se zaměřuje na charakteristiku mateřské školy a jednotlivých dětí zúčastňující se experimentu. Je zde představen scénář k jednotlivým úkolům. Následně v této části popisuji průběh realizace a vyhodnocení experimentu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis addresses spatial orientation skills of preschool children. It consists of three parts - a theoretical, methodological and experimental. The theoretical part introduces basic mathematical concepts, spatial orientation, spatial intelligence, development of spatial directions, spatial memory and weakening of spatial perception. In this part you can also find a list of activities suitable for the development of spatial orientation suggested for 3 to 6 year old preschool children. The methodological part of the thesis sets goals, methods, conditions and outline of the experiment scenario. There is also a description of individual tasks and terminology used during the experiment. It deals with evaluation criteria for completing the task and the criteria for evaluating the difficulty of individual tasks. The experimental part is focused on the characteristics of the kindergarten and individual children participating in the experiment. A scenario for each task is presented here. Subsequently, in this section I describe the course of implementation and evaluation of the experiment. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Schopnost deti v materske skole orientovat se v prostoru_Anna_Sindelarova.pdf | Plný text práce | 6,89 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
bakalarska prace_Sindelarova.pdf | Posudek oponenta práce | 105,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 61,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sindelarova-protokol.pdf | Průběh obhajoby práce | 336,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53280
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.