Název: Práce se dřevem na 1. stupni ZŠ
Další názvy: Elementary School Woodwork
Autoři: Housarová, Pavlína
Vedoucí práce/školitel: Honzíková Jarmila, Prof. PaedDr. Ph.D.
Oponent: Fadrhonc Jan, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53325
Klíčová slova: práce se dřevem;pracovní činnosti;první stupeň;ekosystém lesa;znaky dřeva;dřeviny místního ekosystému;mechanické zpracování dřeva;ruční zpracování dřeva;vybavenost školní dílny;námětové karty;možnosti hodnocení v hodinách pracovních činností
Klíčová slova v dalším jazyce: working with wood;work activities;first grade;forest ecosystem;attributes of wood;species of wood of the local ecosystem;mechanical wood processing;manual wood processing;equipment of the school workshop;topic cards;evaluation options in work activities lessons
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na možnosti využití dřeva na 1. stupni základní školy. V úvodu se věnuje předmětu pracovní činnosti, který je v Rámcovém vzdělávacím programu součástí oblasti Člověk a svět práce. Popisuje přípravu a přístup učitele v hodinách pracovních činností a vhodné vyučovací metody a formy práce pro žáky mladšího školního věku. Dále pojednává o místním ekosystému lesa, druzích dřevin, jejich vlastnostech a vzhledových odlišnostech, které lze v hodinách pracovních činností využít. Práce se zabývá jednotlivými kroky při těžbě a možnostmi zpracování dřeva a dřevní hmoty. Součástí práce je také popis vhodných podmínek pro práci se dřevem na základní škole se zaměřením na školní dílnu a její vybavenost. Práce obsahuje námětové karty pro žáky a učitele s deseti vhodnými náměty, které podporují samostatnou činnost žáků včetně metodických pokynů pro učitele. Nakonec pojednává o způsobech hodnocení žáků v hodinách pracovních činností.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis focuses on the possibilities of using wood in primary school. It starts with the subject of work activities, which is part of the Human and World of Work area in the Framework Educational Program. It describes the teacher's preparation and approach in the work activities lessons and the appropriate teaching methods and forms of work for pupils of younger school age. It also discusses the local forest ecosystem, tree species, their characteristics and differences in appearance, which can be used in work activity lessons. The work deals with the steps involved in harvesting and the possibilities of processing wood and timber. The work also includes a description of suitable conditions for woodwork in the primary school, with a focus on the school workshop and its equipment. The work includes topic cards for pupils and teachers with ten suitable topics to encourage pupils to work independently, including methodological instructions for teachers. Finally, it discusses ways of assessing pupils in work activity lessons.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Housarova_Pavlina_DP_2023.pdfPlný text práce7,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce59,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce56,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Housarova - protokol.pdfPrůběh obhajoby práce272,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53325

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.