Title: Generace X,Y,Z mezigenerační porozumění, komunikace, interakce
Other Titles: Generation X, Y, Z intergenerational understanding, communication, interaction
Authors: Taušová, Pavla
Advisor: Sequensová Helena, Mgr.
Referee: Louda Tomáš, JUDr. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53412
Keywords: komunikace;generace x;generace y;generace z;mezigenerační porozumění;verbální komunikace;neverbální komunikace;komunikace ve společnosti
Keywords in different language: communication;generation x;generation y;generation z;intergenerational understanding;verbal communication;non-verbal communication;communication in society
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mezi odlišnými generačními skupinami. Zaměřuje se na charakteristiku generačních rozdílů a jejích potřeb. Cílem práce je analýza, posouzení a následný návrh na co nejefektivnější formu komunikace ve společnosti. V první části práce jsou objasněny vlivy, které se vztahují k problematice určitých mezigeneračních skupin. Tyto informace a poznatky jsou dále uplatněny v části praktické. Následný výzkum je vytvořen z odpovědí 100 respondentů. Mezi nimi jsou zaměstnanci společnosti ČESKÁ DOPRAVA s.r.o., obchodní partneři a zákazníci společnosti. Formou dotazníkového šetření se zde zjišťuje, zda je komunikace napříč generacemi dostatečná, či nikoliv. Pomocí těchto výsledků je určen stav kvality komunikace a následný návrh na zefektivnění.
Abstract in different language: This bachelor's thesis deals with issues between different generational groups. It focuses on the characteristics of generational differences and the needs of each generation. The aim of the thesis is to analyse, assess and then propose the most effective form of communication in society. In the first part of the thesis, the influences that relate to the issue of certain intergenerational groups are explained. This information and knowledge is further applied in the practical part. A follow-up survey is created from the responses of 100 respondents. Among them are employees of ČESKÁ DOPRAVA s.r.o., business partners and customers of the company. A questionnaire survey is used to determine whether communication across generations is sufficient. Using these results, the status of the quality of communication is determined and a subsequent proposal for improvement is made.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSR)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska_prace_-_Pavla_tausova.pdfPlný text práce1,76 MBAdobe PDFView/Open
Tausova - posudek VP 23.pdfPosudek vedoucího práce872,19 kBAdobe PDFView/Open
Tausova - posudek OP 23.pdfPosudek oponenta práce603,25 kBAdobe PDFView/Open
Tausova - protokol BP 23.pdfPrůběh obhajoby práce287,23 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53412

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.