Název: SW řízení kolejiště
Další názvy: SW control of modeltrain
Autoři: Nejedlo, Tomáš
Vedoucí práce/školitel: Weissar Petr, Ing. Ph.D.
Oponent: Kosturik Kamil, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53536
Klíčová slova: modelové kolejiště tt;dcc signál;digitální řízení;can bus;tcp server;řízení kolejiště;visual studio;programování v c#;vývoj desktopové aplikace
Klíčová slova v dalším jazyce: model railway tt;dcc signal;digital commands;can bus;tcp server;railway control;visual studio;programming in c#;development of desktop application
Abstrakt: Náplní této diplomové práce je vytvoření nové funkční desktopové aplikace, která umožní řízení modelového kolejiště. V teoretické části je rozebráno řízení modelového kolejiště, sběrnice CAN bus a protokol DCC. V následující části je nejprve rozebrán aktuální stav jednotlivých jednotek umožňujících provoz kolejiště a popis původního softwaru včetně jeho kladů a záporů. V neposlední řadě následuje praktická část diplomové práce, ve které je představena logika způsobu řízení modelového kolejiště, která je v autonomním režimu sama schopna řídit modelové kolejiště a plnit funkci zabezpečení, díky kterému nemůže na modelové železnici nastat kolize a tři aplikace, pomocí kterých lze modelové kolejiště ovládat.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this diploma thesis is to create a new functional desktop application that will enable the control of the model railway. The theoretical part discusses the control of the model railway, the CAN bus and the DCC standard protocol. In the following section, the current state of the individual units enabling the operation of the railway is first analyzed, followed by a description of the original software, including its pros and cons. Last but not least, the practical part of the diploma thesis follows, in which the logic of the model railway is introduced, that will be able to control the model railway and perform the function of security in autonomous mode, thanks to which no collision can occur on the model railway. Additionally, three applications by which the model railway can be controlled are introduced.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KEI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Nejedlo_final.pdfPlný text práce1,9 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce55,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce57,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce41,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53536

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.