Title: Kreativní pojetí poslechu hudby ve škole
Other Titles: Creative concept of listening to music at school
Authors: Kroupová, Lucie
Advisor: Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Bezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53568
Keywords: poslech hudby;aktivní poslech hudby;kreativita;práce s poslechem;hudební výchova.
Keywords in different language: listening to music;active listening to music;creativity;work with listening;music education.
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na kreativní pojetí poslechu hudby ve škole, konkrétně na druhém stupni základní školy. Hlavním záměrem práce je nastínit předpoklady žáků ke kreativnímu poslechu a jakým způsobem je lze rozvíjet. Praktická část obsahuje kreativní přípravy na hodinu, jejichž cílem je tvořivá práce jak s poslechovou skladbou, tak i propojení hudby, pohybu, výtvarného umění, kde si žáci vyzkouší tvořivé aktivity.
Abstract in different language: The thesis focuses on the creative concept of listening to music at school, specifically at the second level of primary school. The main aim is to outline the pupils' aptitudes for creative listening and how they can be developed. The practical part contains creative preparations for the lesson, the aim of which is creative work with both listening composition and the interconnection of music, movement, visual arts, where pupils try creative activities..
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kreativni pojeti poslechu hudby ve skole.pdfPlný text práce1,48 MBAdobe PDFView/Open
KROUPOVA_DP_vedouci_Sla_2023.pdfPosudek vedoucího práce159,15 kBAdobe PDFView/Open
Kroupova_DP_oponent_Be_2023.pdfPosudek oponenta práce114,46 kBAdobe PDFView/Open
Obhajoby Kroupova.pdfPrůběh obhajoby práce45,05 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53568

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.