Title: Celoživotní vzdělávání všeobecných sester
Other Titles: The lifelong learning of nurses
Authors: Vašendová, Zuzana
Advisor: Nováková Jaroslava, Mgr.
Referee: Krocová Jitka, PhDr. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53689
Keywords: celoživotní vzdělávání;všeobecná sestra;ošetřovatelství;kreditní systém
Keywords in different language: lifelong learning;general nurse;nursing;credit system
Abstract: Bakalářská práce se zabývá celoživotním vzděláváním všeobecných sester na území České republiky. V práci je popsána jeho historie, vývoj a mapuje také aktuální situaci celoživotního vzdělávání. Jsou zde zmíněny změny, které přinesly jednotlivé zákony. Jedná se o kvalitativní výzkum realizovaný pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Otázky byly zaměřeny na subjektivní názory sester týkající se problematiky tohoto tématu, jako je hodnocení realizace vzdělávání, podpora zaměstnavatele či překážky na účasti celoživotního vzdělávání.
Abstract in different language: The bachelor thesis deals with lifelong education of general nurses in the Czech Republic. The thesis describes its history, development and maps the current situation of lifelong learning. The changes brought about by various laws are mentioned. It is a qualitative research conducted through semi-structured interviews. The questions focused on nurses' subjective views on issues related to this topic, such as evaluation of the implementation of training, employer support and barriers to participation in lifelong learning.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vasendova_Zuzana_VSK_BP.pdfPlný text práce570,63 kBAdobe PDFView/Open
Vasendova_PV.pdfPosudek vedoucího práce321,32 kBAdobe PDFView/Open
Vasendova_PO.pdfPosudek oponenta práce351,5 kBAdobe PDFView/Open
Vasendova_H.pdfPrůběh obhajoby práce428,97 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53689

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.