Název: | Návrh terénní výuky pro 2. stupeň ZŠ pro výuku vybraného tématu zeměpisu |
Další názvy: | Proposal of field teaching for the 2nd grade of elementary school for teaching a selected topic of geography |
Autoři: | Pláničková, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53728 |
Klíčová slova: | terénní výuka;terénní cvičení;experiment;pretest-posttest;základní škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | field teaching;field exercises;experiment;pretest-posttest;elementary school |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena a cílí na sestavení návrhu a realizaci terénní výuky pro 2. stupeň ZŠ, kde bylo díky metodice polostrukturovaného rozhovoru stanoveno téma pojící se s hydrologií a orientací v terénu. Na tomto základě byla vytvořena příručka pro učitele s metodickými a pracovními listy. Součástí práce je cíl ověřit úspěšnost navržené a realizované terénní výuky na základě metody pedagogického experimentu a sledování statistické významnosti. Následně je cíl provedenou výuku zhodnotit pomocí metodiky dotazníků pro žáky a pro učitele. Terénní výuka je navržena a zasazena do lokality v oblasti výběrové ZŠ. Práce se zároveň snaží odpovědět na stanovenou hypotézu, zda terénní výuka umožňuje dosáhnutí poznatků na vyšších kognitivních úrovních (při plnění některých úloh). |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis is focused on the design and implementation of field lessons for the 2nd grade of primary school, where the topic related to hydrology and orientation in the field was determined thanks to the semi-structured interview methodology. On this basis, a teacher's manual with methodological and worksheets was developed. The aim of this work is to verify the success of the designed and implemented fieldwork based on the method of pedagogical experiment and monitoring of statistical significance. Subsequently, the objective is to evaluate the implemented teaching using the methodology of questionnaires for students and for teachers. The field teaching is designed and embedded in a location in the area of the sample primary school. The paper also tries to answer the stated hypothesis whether field teaching allows the achievement of knowledge at higher cognitive levels (in the performance of some tasks). |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Michaela Planickova_DP.pdf | Plný text práce | 6,17 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Planickova_VEDOUCI.pdf | Posudek vedoucího práce | 153,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Planickova_OPONENT.pdf | Posudek oponenta práce | 2,39 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Planickova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 676,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53728
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.