Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKolingerová Ivana, Prof. Dr. Ing.
dc.contributor.authorZappe, Dominik
dc.contributor.refereeMaňák Martin, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2023-6-13
dc.date.accessioned2023-08-02T10:47:35Z-
dc.date.available2022-10-3
dc.date.available2023-08-02T10:47:35Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-5-4
dc.identifier93698
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53756-
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na vytváření dynamických bludišť, tj. bludišť která se mohou měnit v čase. Dynamická bludiště je možné reprezentovat pomocí buněčných automatů, jedná se ale o nepříliš prozkoumané téma. Dosavadní generátory bludišť, které využívají buněčné automaty a matice, jsou omezené a nepřinášejí spolehlivé výsledky. Tato práce navrhuje nový způsob reprezentace buněčných automatů pomocí grafů a nabízí nové kombinace pravidel a grafů, které vedou k lepším výsledkům. Takto vygenerovaná bludiště jsou zajímavější z pohledu řešení a některé z generujících kombinací navíc byly v práci ověřeny jako spolehlivé a rychlé.cs
dc.format79
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectbludištěcs
dc.subjectgenerování bludišťcs
dc.subjectřešení bludišťcs
dc.subjectbludiště reprezentované grafemcs
dc.subjectv čase proměnlivá bludištěcs
dc.subjectbuněčný automat reprezentovaný pomocí grafůcs
dc.titleTvorba a řešení bludišťcs
dc.title.alternativeThe Creation and Solving of Mazesen
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd
dc.thesis.degree-programInformatika a výpočetní technika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis work focuses on creating dynamic mazes, i.e., the mazes that can change over time. Dynamic mazes can be represented using cellular automata, but this is an area that has not been extensively researched. Existing maze generators that use cellular automata and matrices are limited and do not produce reliable results. This work proposes a new method of representing cellular automata using graphs and also offers new combinations of rules and graphs that lead to better results. The mazes generated using these methods are more interesting from the perspective of solvability, and some of the generating combinations have been experimentally verified as reliable and fast in this work.en
dc.subject.translatedmazesen
dc.subject.translatedgenerating mazesen
dc.subject.translatedsolving mazesen
dc.subject.translatedmazes represented by graphen
dc.subject.translatedmazes changing with timeen
dc.subject.translatedcellular automata represented by graphsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
thesis.pdfPlný text práce2,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A20B0279P_Hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce31,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A20B0279P_Posudek.pdfPosudek oponenta práce26,37 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A20B0279P_Obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce85,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53756

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.