Název: Kalibrace dopravního modelu senzorovými daty
Další názvy: Calibration of a traffic model with sensor data
Autoři: Narovec, Petr
Vedoucí práce/školitel: Jedlička Karel, Ing. Ph.D.
Oponent: Kolovský František, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53838
Klíčová slova: doprava;kalibrace;kalibrace dopravního modelu;dopravní model;makroskopický dopravní model;čtyřstupňový dopravní model;validace dopravního modelu;automatizace úpravy dat
Klíčová slova v dalším jazyce: transport;calibration;traffic model calibration;traffic model;macroscopic traffic flow model;four-stage traffic model;traffic model validation;data editing automation
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá kalibrací dopravní modelu pomocí dat, která k tomuto účelu nejsou primárně určena a jsou získávána pro potřeby řízení dopravy. Hlavním bodem práce je úprava těchto dat, aby byla pro kalibraci dopravního modelu použitelná. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je popsán základní vhled do dopravního modelování, vymezení pojmu dopravní model, včetně členění dopravních modelů. Dále je v teoretické části vymezen pojem kalibrace, jakým způsobem je chápán v rámci dopravního modelování a jaké metody a data se pro kalibraci využívají. Závěr teoretické části se týká procesu validace kalibrovaného dopravního modelu a co je sním spojené. V praktické části jsou detailně představena data, která jsou v rámci této práce využita, a to jak kalibrační, tak validační. Poté je popsán postup automatizované úpravy vstupních dat tak, aby byla vhodná pro kalibraci dopravního modelu. Následně je podrobně popsán konkrétní postup kalibrace na příkladu čtyř datových sad a jejich navazující validace. V závěru jsou výsledky kalibrace vizualizovány a zhodnoceny a v rámci diskuze je probrána možnost vylepšení postupu.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis deals with the calibration of a traffic model using data that are not primarily intended for this purpose and are collected for traffic management purposes. The main focus of the thesis is the modification of this data to make it usable for traffic model calibration. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part of the thesis provides a basic insight into traffic modelling, defining the concept of a traffic model, including a breakdown of traffic models. Furthermore, the theoretical part defines the concept of calibration, how it is understood within traffic modelling and what methods and data are used for calibration. The theoretical part concludes with the validation process and what it involves. The practical part presents in detail the data used in this work, both calibration and validation data. Then, the process of automated modification of the input data to make it suitable for the calibration of the traffic model is described. Subsequently, the specific calibration procedure is described in detail using the example of four datasets and their subsequent validation. Finally, the calibration results are visualized and evaluated and the possibility of improving the procedure is discussed.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KGM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Narovec_DP_2023.pdfPlný text práce3,72 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PV_Narovec.pdfPosudek vedoucího práce650,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PO_Narovec.pdfPosudek oponenta práce551,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Narovec.pdfPrůběh obhajoby práce187,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53838

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.