Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSido Jakub, Ing.
dc.contributor.authorMladý, Jakub
dc.contributor.refereePražák Ondřej, Ing.
dc.date.accepted2023-8-29
dc.date.accessioned2023-09-04T22:16:04Z-
dc.date.available2022-10-3
dc.date.available2023-09-04T22:16:04Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-6-21
dc.identifier93744
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/53926-
dc.description.abstractAktivní učení je přístup k trénování modelů umělé inteligence v rámci učení s učite- lem. Motivací k jeho zavedení je šetření času a finančních prostředků při pořizování anotací trénovacích dat, jež jsou v mnoha úlohách strojového učení potřebné. Jeho paradigma je jednoduché: předpoklady jsou datová sada s několika málo označenými daty, model a anotátor. Následně do splnění vhodně zvolené ukončovací podmínky probíhá následující cyklus - naučit model na označené podmnožině, vybrat několik neoznačených vzorků a dotázat se anotátora na označení vybraných vzorků. Kri- tickou částí systému je pak výběr vzorků. Při použití vhodné strategie je možné vybrat takové prvky, jejichž naučením se model zlepší nejvíce. Právě tyto strategie jsou hlavním předmětem výzkumu aktivního učení. Tato práce nabízí průzkum již existujících strategií a poskytuje hodnocení přínosu některých strategií a aktivního učení jako celku z výsledků navržených experimentů.cs
dc.format51
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectaktivní učenícs
dc.subjectzpracování přirozeného jazykacs
dc.subjectumělá inteligencecs
dc.subjectstrojové učenícs
dc.subjectneuronové sítěcs
dc.subjecttransformerycs
dc.subjecthuggingfacecs
dc.subjectmetacentrumcs
dc.subjectpytorchcs
dc.subjectmodalcs
dc.subjectsmall-textcs
dc.subjectweights and biasescs
dc.titleExperimenty s metodami Active Learning na rozsáhlých datasetech přirozeného jazykacs
dc.typebakalářská práce
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd
dc.thesis.degree-programInformatika a výpočetní technika
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedActive learning is an approach to training artificial intelligence models within super- vised learning. The motivation for its introduction comes from the need to spare time and financial resources in obtaining labels for the training data, which are fundamental for many machine learning tasks. Its paradigm is simple: the precon- ditions are a training dataset with a few data labeled, the model and an annotator. Then, the following cycle is repeated until some suitable terminal condition is met - train the model on labeled data, query for more unlabeled data and let the annotator provide the labels for the queried instances. The critical part of such a system lies in the startegy of querying for new data samples. With a desirable strategy, such data labels could be obtained, that imporve the model the most. These query strategies are the main subject of ongoing research in active learning. This work offers a sur- vey of existing strategies and provides evaluation of contribution of some chosen strategies and active learning as a whole from the results of proposed experiments.en
dc.subject.translatedactive learningen
dc.subject.translatednatural language processingen
dc.subject.translatedartificial intelligenceen
dc.subject.translatedmachine learningen
dc.subject.translatedneural networksen
dc.subject.translatedtransformersen
dc.subject.translatedhuggingfaceen
dc.subject.translatedmetacentrumen
dc.subject.translatedpytorchen
dc.subject.translatedmodalen
dc.subject.translatedsmall-texten
dc.subject.translatedweights and biasesen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A20B0190P_Bakalarska_prace.pdfPlný text práce3,6 MBAdobe PDFView/Open
A20B0190P_Hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce113,86 kBAdobe PDFView/Open
A20B0190P_Posudek.pdfPosudek oponenta práce225,92 kBAdobe PDFView/Open
A20B0190P_Obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce43,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/53926

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.