Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Černíková Marie, MgA. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Juklová, Veronika | |
dc.contributor.referee | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2023-9-11 | |
dc.date.accessioned | 2023-09-11T22:21:20Z | - |
dc.date.available | 2021-6-11 | |
dc.date.available | 2023-09-11T22:21:20Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-6-28 | |
dc.identifier | 88576 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/53972 | - |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá průzkumem techniky dramatické výchovy učitel v roli v mateřské škole. V teoretické části práce jsou nastíněna teoretická východiska nutná k pochopení problematiky dramatické výchovy. Je zde vysvětlen pojem dramatická výchova, rozdělení metod a technik dramatické výchovy a je tu popsána technika učitel v roli. Dále se teoretická část věnuje osobnosti předškolního dítěte, cílům a obsahu předškolního vzdělávání a roli učitele v mateřské škole. V praktické části práce jsou popsané metodologické přístupy, průzkum techniky (její aplikace v praxi) a výsledky výzkumného šetření. Na závěr jsou uvedena doporučení pro praxi. | cs |
dc.format | 63 s. | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | dramatická výchova | cs |
dc.subject | metody a techniky | cs |
dc.subject | hra v roli | cs |
dc.subject | učitel v roli | cs |
dc.subject | děti | cs |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs |
dc.subject | experiment | cs |
dc.subject | cíle. | cs |
dc.title | Učitel v roli - průzkum techniky dramatické výchovy v mateřské škole | cs |
dc.title.alternative | The teacher in the role - survey drama techniques in kindergartens | en |
dc.type | bakalářská práce | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Předškolní a mimoškolní pedagogika | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's thesis explores the technique of dramatic education in the role of a teacher in a kindergarten. The theoretical part of the thesis outlines the theoretical foundations necessary for understanding the issues of dramatic education. It explains the concept of dramatic education, the classification of methods and techniques of dramatic education, and describes the technique of the teacher-in-role. Furthermore, the theoretical part focuses on the personality of preschool children, the goals and content of preschool education, and the role of the teacher in a kindergarten. The practical part of the thesis describes the methodological approaches, the exploration of the technique (its practical application), and the results of the research study. Finally, recommendations for practical implementation are provided. | en |
dc.subject.translated | dramatic education | en |
dc.subject.translated | methods and techniques | en |
dc.subject.translated | role-playing | en |
dc.subject.translated | teacher-in-role | en |
dc.subject.translated | children | en |
dc.subject.translated | preschool education | en |
dc.subject.translated | experiment | en |
dc.subject.translated | goals. | en |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 2,49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek oponentky BP_Veronika Juklova.pdf | Posudek oponenta práce | 1,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
posudek vedouci BP Veronika Juklova.pdf | Posudek vedoucího práce | 307,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Juklova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 217,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53972
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.