Název: | Význam formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka |
Další názvy: | The value of formative assessment in English language classes |
Autoři: | Hejhalová, Simona |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Havránková Tereza, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54054 |
Klíčová slova: | formativní hodnocení;výuka;anglický jazyk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | formative assessment;teaching;english language |
Abstrakt: | Tato práce zkoumá význam formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části práce je představena historie a vývoj formativního hodnocení, co je to formativní hodnocení a co by mělo obsahovat - jeho klíčové strategie. Tato kapitola je zakončena přehledem dalších relevantních studií, které byly na toto téma vykonány. Pro praktickou část práce byla zvolena metoda akčního výzkumu, za pomoci níž bylo zkoumáno, zda má formativní hodnocení v hodinách anglického jazyka na žáky vliv. Během šesti hodin si žáci vyzkoušeli několik technik formativního hodnocení, které se soustředily především na získáni důkazů o učení, sebehodnocení a žákovské hodnocení. Výzkum byl zakončen krátkým dotazníkem, ve kterém měli žáci možnost ohodnotit techniky, které si v hodinách vyzkoušeli. Výsledky výzkumu značí, že formativní hodnocení má vliv na žáky a na jejich učení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis explores the importance of formative assessment in English language classes. The theoretical chapter presents the history of formative assessment and how it evolved, what formative assessment is and describes the key aspects, or strategies, of formative assessment. The chapter ends with a summary of other relevant research studies done on this topic. The method of action research was carried out in order to conclude whether formative assessment impacts English language students. During the course of six lessons students tried several formative assessment techniques which focused mainly on gathering evidence of learning and peer and self-assessment. The research was finished by a short questionnaire which allowed students to evaluate the formative assessment techniques they had tried. The results of the research indicate that formative assessment does have an impact on students and their learning. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_hejhalova_simona.pdf | Plný text práce | 1,24 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_pos_ved_Klec_Hejhalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 29,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_pos_opon_Havr_Hejhalova.pdf | Posudek oponenta práce | 39,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Scan_prubeh_Hejhalova.pdf | Průběh obhajoby práce | 273,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54054
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.