Title: | Překlad ve výuce jazyka |
Other Titles: | Translation in language teaching |
Authors: | Pelouchová, Anna |
Advisor: | Skopečková Eva, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Potočňáková Magdaléna, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54057 |
Keywords: | překlad;integrace překladu do výuky;pedagogický překladový rámec;role učitele;evaluace překladu |
Keywords in different language: | translation;integration of translation into lessons;the pedagogical translation framework;the role of the teacher;translation evaluation |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá problémem používání překladu v hodinách angličtiny, vysvětluje jeho výhody a nevýhody, důležitost role učitele a navrhuje způsob jeho integrace do výuky. Průzkum je zaměřen na vybrané ročníky základní a střední školy a cílem práce bylo zjistit skutečné využití překladu v hodinách angličtiny, jak jsou využívány a za jakým účelem. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the problem of using translation in English lessons, explains its advantages and disadvantages, the importance of the teacher and suggests a form of translation integration into lessons. The research is focused on select grades at lower-secondary and secondary schools, and the aim of the thesis is to figure out the real use of translation in the language classroom, how they are used and with what purpose. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Pelouchova.pdf | Plný text práce | 1,21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_ved_Skop_Pelouchova.pdf | Posudek vedoucího práce | 55,09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_pos_opon_Potoc_Pelouchova.pdf | Posudek oponenta práce | 42,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Scan_prubeh_Pelouchova.pdf | Průběh obhajoby práce | 362,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54057
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.