Title: Překlad ve výuce jazyka
Other Titles: Translation in language teaching
Authors: Pelouchová, Anna
Advisor: Skopečková Eva, PhDr. Ph.D.
Referee: Potočňáková Magdaléna, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54057
Keywords: překlad;integrace překladu do výuky;pedagogický překladový rámec;role učitele;evaluace překladu
Keywords in different language: translation;integration of translation into lessons;the pedagogical translation framework;the role of the teacher;translation evaluation
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá problémem používání překladu v hodinách angličtiny, vysvětluje jeho výhody a nevýhody, důležitost role učitele a navrhuje způsob jeho integrace do výuky. Průzkum je zaměřen na vybrané ročníky základní a střední školy a cílem práce bylo zjistit skutečné využití překladu v hodinách angličtiny, jak jsou využívány a za jakým účelem.
Abstract in different language: This thesis deals with the problem of using translation in English lessons, explains its advantages and disadvantages, the importance of the teacher and suggests a form of translation integration into lessons. The research is focused on select grades at lower-secondary and secondary schools, and the aim of the thesis is to figure out the real use of translation in the language classroom, how they are used and with what purpose.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Pelouchova.pdfPlný text práce1,21 MBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_ved_Skop_Pelouchova.pdfPosudek vedoucího práce55,09 kBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_opon_Potoc_Pelouchova.pdfPosudek oponenta práce42,12 kBAdobe PDFView/Open
Scan_prubeh_Pelouchova.pdfPrůběh obhajoby práce362,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54057

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.