Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKlečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorHanzlovská, Barbora
dc.contributor.refereeHavránková Tereza, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2023-9-5
dc.date.accessioned2023-09-11T22:22:14Z-
dc.date.available2022-1-11
dc.date.available2023-09-11T22:22:14Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-6-12
dc.identifier90663
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54058-
dc.description.abstractZnalost anglické slovní zásoby je klíčovým předpokladem úspěšné komunikace v cizím jazyce. Aby bylo učení slovní zásoby efektivní, musí učitelé vybrat vhodnou slovní zásobu, poskytnout podmínky pro učení a procvičovat v hodinách strategie učení slovní zásoby. V této práci jsou strategie učení slovní zásoby reprezentovány elektronickými kartičkami "flashcards" a sémantickým mapováním. Tyto strategie byly zahrnuty do výzkumné studie, která byla provedena s žáky osmých tříd. Výzkum probíhal ve dvou částech. V první části studenti vyplnili dotazník, který zjišťoval jejich současné způsoby učení slovní zásoby. Z dotazníku vyplynulo, že významná část studentů si bezděčně osvojuje slovní zásobu během používání technologií a záměrně prostřednictvím čtení seznamu slov. Druhá část výzkumu zahrnovala individuální rozhovory s méně úspěšnými studenty. V rozhovorech studenti testovali a reflektovali elektronické kartičky a sémantické mapy. Výsledky ukázaly opakující se trendy. Všichni účastníci preferovali elektronické kartičky. Účastníci se také shodli, že implementace strategií do hodin anglického jazyka by pro ně byla přínosná. V reakci na to učitelé mohou do svých obvyklých hodin zakomponovat strategie a zahrnout elektronická zařízení pro zvýšení motivace studentů při učení slovní zásoby.cs
dc.format68 s. (115 852 znaků)
dc.language.isoen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectslovní zásobacs
dc.subjectučební strategiecs
dc.subjectstrategie učení slovní zásobycs
dc.subjectkartičkycs
dc.subjectquizletcs
dc.subjectsémantické mapovánícs
dc.subjectžáci osmých třídcs
dc.titleZnalosti studentů anglického jazyka o strategiích učení se slovní zásobycs
dc.title.alternativeEnglish language learners' knowledge of vocabulary learning strategiesen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedKnowledge of English vocabulary is a key requirement for successful communication in the language. To make vocabulary learning effective, teachers need to select appropriate vocabulary, provide conditions for learning and practice vocabulary learning strategies with students. In this thesis, vocabulary learning strategies are represented by electronic flashcards and semantic mapping. These strategies were included in the research study, which was carried out with eighth graders. The research was conducted in two parts. First, students filled in a questionnaire, which explored their current ways of learning vocabulary. The questionnaire showed that a significant number of students acquire vocabulary incidentally while using technology and deliberately through wordlist reading strategy. The second part of the research involved one-on-one interviews with less successful language learners. In the interviews, students tested and reflected on electronic flashcards and semantic maps. The results showed reoccurring trends. All participants preferred flashcards, mainly for being on an electronic device. Participants also agreed that implementing a variety of strategies into language lessons would be beneficial for them. In response to that, teachers can add strategy instruction in their usual language lessons and include electronic devices to increase students' motivation in vocabulary learning.en
dc.subject.translatedvocabularyen
dc.subject.translatedlanguage learning strategiesen
dc.subject.translatedvocabulary learning strategiesen
dc.subject.translatedflashcardsen
dc.subject.translatedquizleten
dc.subject.translatedsemantic mappingen
dc.subject.translatedeighth gradersen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_Hanzlovska.pdfPlný text práce1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Klec_Hanzlovska.pdfPosudek vedoucího práce29,26 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_opon_Havr_Hanzlovska.pdfPosudek oponenta práce39,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_prubeh_Hanzlovska.pdfPrůběh obhajoby práce337,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54058

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.