Title: Region Chodsko jako zdroj matematických úloh
Other Titles: Chodsko region as a source of mathematical tasks
Authors: Dufková, Kristýna
Advisor: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Referee: Coufalová Jana, Doc. PaedDr. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54079
Keywords: region;chodsko;matematika;matematické úlohy;1. stupeň
Keywords in different language: region;chodsko;mathematics;mathematical problems;1st grade
Abstract: Cílem práce tedy je pokusit se aplikovat historické, kulturní a etnografické poznatky o Chodsku do výuky matematiky. Stěžejní náplní bude vlastní tvorba matematických úloh využívajících poznatky o chodském regionu, jejich praktická realizace v edukačním procesu a následná evaluace, zejména reflexe ze strany žáků zapojených do výuky. V teoretické části diplomové práce jsou zmiňovány motivace a interdisciplinarita jako důležité složky procesu výuky a zároveň představen region Chodsko. Charakterizuji historii této etnografické oblasti a popisuji současnou podobu (včetně detailního popisu jedenácti vesnic tvořící Chodsko), tradice a zvyky. V praktické části je prezentována realizace nevržených matematických úloh ve všech ročnících prvního stupně Základní školy Horšovský Týn, kde momentálně vyučuji. Úlohy vymýšlím tak, aby děti zaujaly a bavily. Mým cílem je také vymyslet úkoly, pomocí kterých si děti nejen zopakují matematiku, ale rovněž si prohloubí a zafixují vlastivědné učivo, a navíc získají nové poznatky o regionu, který se nachází poblíž jejich domovů, a dodnes ovlivňuje kulturu celého Domažlicka.
Abstract in different language: The main aim of the diploma thesis was to design teaching units of mathematics, in which there will be a noticeable overlap with other subjects of compulsory school attendance. The lessons are connected with local history, specifically with knowledge of the historical ethnographic area around the town of Domažlice called Chodsko. My work has two parts. The theoretical part contains knowledge about motivation and intersubject relationships, at the same time the region of Chodsk is examined here from a historical and contemporary point of view. Here I also cover culture, interesting places we can visit, famous people who are connected to this place, and also sports. Theoretical knowledge is used in the practical part and when designing mathematical problems. The aim of the practical part is to design, implement and describe in detail mathematics lessons. There are a total of 5 teaching units for all grades of the first grade.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace_ Dufkova.pdfPlný text práce5,11 MBAdobe PDFView/Open
diplomova prace_Dufkova.pdfPosudek oponenta práce109,97 kBAdobe PDFView/Open
Hodnoceni DP K. Dufkove.pdfPosudek vedoucího práce113,96 kBAdobe PDFView/Open
Dufkova protokol.pdfPrůběh obhajoby práce363,04 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54079

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.