Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kirschenmann-Tenter Johannes, Prof. Dr. | |
dc.contributor.author | Polák, Martin | |
dc.contributor.referee | Zapletal Aleš, MgA. et MgA. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2023-9-6 | |
dc.date.accessioned | 2023-09-11T22:22:53Z | - |
dc.date.available | 2022-1-31 | |
dc.date.available | 2023-09-11T22:22:53Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-6-21 | |
dc.identifier | 90920 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/54096 | - |
dc.description.abstract | Práce se zabývá možnostmi využití rozšířené reality v umění a ve výuce výtvarné výchovy. Její hlavní částí je animovaný AR film "VAZNE ZUB" s podtitulem "Příběh sochaře." Tento film v rozšířené realitě vypráví příběh sochaře prožívajícího tvůrčí krizi. Na základě příběhu se otevírá otázka koexistence člověka a technologie. Technologii pak reprezentuje umělá inteligence. Autor snímkem vyjadřuje myšlenku, že člověk a technika nejsou protiklady a mohou žít v symbióze. To demonstruje na využití umělé inteligence při tvůrčím procesu vzniku AR filmu. Práce popisuje využívání rozšířené reality v umění, přičemž nabízí vlastní typologii AR filmů. Také ukazuje didaktické využití rozšířené reality při výtvarné edukaci. | cs |
dc.format | 92 | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | ar film | cs |
dc.subject | rozšířená realita | cs |
dc.subject | umělá inteligence | cs |
dc.subject | digitální umění | cs |
dc.subject | nová média | cs |
dc.subject | inovace | cs |
dc.subject | výtvarná výchova | cs |
dc.title | VAZNE ZUB - Příběh sochaře | cs |
dc.title.alternative | VAZNE ZUB - The Story of the Sculptor | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the possibilities of using augmented reality in art and art education. Its main part is the animated AR film "VAZNE ZUB" with the subtitle "The Story of a Sculptor." This augmented reality film tells the story of a sculptor experiencing a creative crisis. Based on the story, the question of the coexistence of man and technology is raised. Technology is represented by artificial intelligence. The film expresses the idea that man and technology are not opposites and can live in symbiosis. The author demonstrates this through the use of artificial intelligence in the creative process of creating an AR film. The work describes the use of augmented reality in art, offering its own typology of AR films. It also shows the didactic use of augmented reality in art education. | en |
dc.subject.translated | ar film | en |
dc.subject.translated | augmented reality | en |
dc.subject.translated | artificial intelligence | en |
dc.subject.translated | digital arts | en |
dc.subject.translated | new media | en |
dc.subject.translated | innovation | en |
dc.subject.translated | art education | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Polak Martin - VAZNE ZUB Pribeh sochare.pdf | Plný text práce | 6,23 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vedouci - POSUDEK KP Martin Polak.pdf | Posudek vedoucího práce | 309,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Martin Polak - oponent - posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 314,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
prubeh_polak.pdf | Průběh obhajoby práce | 487,68 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
VAZNE_ZUB.zip | VŠKP - příloha | 132,63 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
VAZNE_ZUB_videozaznam___cz_titulky.zip | VŠKP - příloha | 814,67 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54096
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.