Title: | Pohyb jako cesta k prožívání vážné hudby |
Other Titles: | Movement as a way to experience classical music |
Authors: | Cajthamlová, Lucie |
Advisor: | Růžičková Veronika, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. |
Referee: | Gvozdevskaia Galina, Kandid.pedagogických věd |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54114 |
Keywords: | vážná hudba;hudebně pohybové činnosti;předškolní věk;historie vážné hudby |
Keywords in different language: | classical music;music and movement activities;preschool age;history of classical music |
Abstract: | Cílem bakalářské práce na téma Pohyb jako cesta k vážné hudbě je vytvořit soubor hudebně pohybových činností, které pomohou přiblížit vážnou hudbu dětem v předškolním věku. Je určen nejen pro učitele mateřských škol, ale i rodiče. V praktické části najdeme deset činností, které jsou vytvořeny k těmto účelům. |
Abstract in different language: | The aim of the bachelor thesis on Movement as a way to classical music is to create a set of musical movement activities that will help to bring classical music closer to preschool children. It is intended not only for kindergarten teachers but also for parents. In the practical part we find ten activities that are created for these purposes. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Cajthamlova.pdf | Plný text práce | 962,84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cajthamlova BP_vedouci_Ru_2023.pdf | Posudek vedoucího práce | 122,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cajthamlova_BP_oponent_Gv_2023.pdf | Posudek oponenta práce | 117,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cajtham.pdf | Průběh obhajoby práce | 54,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54114
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.