Title: Specifika výuky cizího jazyka na 1. stupni ZŠ na příkladu ruštiny
Other Titles: Specifics of foreign language teaching at the primary school on the example of Russian language
Authors: Břížďalová, Šárka
Advisor: Pešková Michaela, Mgr. Ph.D.
Referee: Svobodová Jiřina, Mgr. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54207
Keywords: ruský jazyk;první stupeň;psychologie;pedagogika;lingvodidaktika;didaktika;metodika výuky;výuka ruského jazyka
Keywords in different language: russian language;first grade;psychology;pedagogy;linguodidactics;didactics;teaching methodology;russian language teaching
Abstract: Diplomová práce rozpracovává téma Specifika výuky cizího jazyka na 1. stupni ZŠ na příkladu ruštiny. Výuku sleduje z psychologického, pedagogického, lingvodidaktického a didaktického pohledu. Uvádí výsledky kvalitativního výzkumu rozhovorů s vyučujícími ruského jazyka pro 1. stupeň ZŠ, analýzu učebnice Pojechali 1 a návrh činností pro výuku ruského jazyka na 1. stupni ZŠ.
Abstract in different language: The diploma thesis elaborates the topic of Specifics of teaching a foreign language at the primary school using the example of Russian. It follows the teaching from psychological, pedagogical, linguodidactics and didactic perspectives. It presents the results of qualitative research of interviews with Russian language teachers for the primary school, analysis of the textbook Pojechali 1 and proposal of activities for teaching Russian language at the primary school.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KRF)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Brizdalova.pdfPlný text práce2,66 MBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_ved_Pesk_Brizdalova.pdfPosudek vedoucího práce1,1 MBAdobe PDFView/Open
Scan_pos_opon_Svob_Brizdalova.pdfPosudek oponenta práce1,19 MBAdobe PDFView/Open
Scan_prubeh_Brizdalova.pdfPrůběh obhajoby práce317,31 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54207

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.