Title: | Naděje v prostředí základní školy |
Other Titles: | Hope in the primary school environment |
Authors: | Peterková, Michaela |
Advisor: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Holeček Václav, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54248 |
Keywords: | naděje;prostředí základní školy;žáci;učitelé;škola |
Keywords in different language: | hope;primary school environment;students;teachers;school |
Abstract: | Tato bakalářská práce pojednává o naději v prostředí základní školy. Definovat naději není jednoduché a je možné na ni nahlížet z mnoha pohledů. Práce se podrobně zabývá definicemi naděje, jejím rozdělením na naději dispoziční a prožívanou a dále výzkumem naděje v prostředí základní školy. Kvantitativní a kvalitativní výzkum, který je představen v bakalářské práci byl proveden formou dotazníku a rozhovorů s učiteli, kteří působí na základních školách. |
Abstract in different language: | This bachelor's thesis is about hope in the primary school environment. Defining hope is not easy and can be viewed from many perspectives. The thesis looks in detail at definitions of hope, its division into dispositional and experienced hope, and research on hope in the primary school environment. The quantitative and qualitative research presented in the thesis was conducted through a questionnaire and interviews with teachers working in primary schools. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Michaela Peterkova (final).pdf | Plný text práce | 1,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Holecek_opo-posudek_BP-Peterkova.pdf | Posudek oponenta práce | 375,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Peterkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 234,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Vedouci_BP_Peterkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 745,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54248
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.