Title: Naděje v prostředí základní školy
Other Titles: Hope in the primary school environment
Authors: Peterková, Michaela
Advisor: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Referee: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54248
Keywords: naděje;prostředí základní školy;žáci;učitelé;škola
Keywords in different language: hope;primary school environment;students;teachers;school
Abstract: Tato bakalářská práce pojednává o naději v prostředí základní školy. Definovat naději není jednoduché a je možné na ni nahlížet z mnoha pohledů. Práce se podrobně zabývá definicemi naděje, jejím rozdělením na naději dispoziční a prožívanou a dále výzkumem naděje v prostředí základní školy. Kvantitativní a kvalitativní výzkum, který je představen v bakalářské práci byl proveden formou dotazníku a rozhovorů s učiteli, kteří působí na základních školách.
Abstract in different language: This bachelor's thesis is about hope in the primary school environment. Defining hope is not easy and can be viewed from many perspectives. The thesis looks in detail at definitions of hope, its division into dispositional and experienced hope, and research on hope in the primary school environment. The quantitative and qualitative research presented in the thesis was conducted through a questionnaire and interviews with teachers working in primary schools.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Michaela Peterkova (final).pdfPlný text práce1,19 MBAdobe PDFView/Open
Holecek_opo-posudek_BP-Peterkova.pdfPosudek oponenta práce375,83 kBAdobe PDFView/Open
Peterkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce234,03 kBAdobe PDFView/Open
Vedouci_BP_Peterkova.pdfPosudek vedoucího práce745,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54248

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.