Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Musilová, Pavla | |
dc.contributor.author | Musilová, Jana | |
dc.contributor.editor | Kéhar, Ota | |
dc.date.accessioned | 2023-10-06T11:25:35Z | |
dc.date.available | 2023-10-06T11:25:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10: Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?, Srní 2023, s. 130-137. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-1159-7 | |
dc.identifier.uri | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/sbor/ModerniTrendy10_sbornik.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/54323 | |
dc.description.abstract | Text je příspěvkem k diskusi o možných mezích při využívání matematického aparátu ve výuce fyziky na středních školách. Soustředí se zejména na problematiku vektorového počtu, kde zřejmě převládají názory učitelů, že použití skalárního, a tím spíš vektorového součinu, ve výkladu fyziky na střední škole není vhodné – jednalo by se tak o neefektivní formalismus, který u studentů nevede k pochopení. Náš příspěvek s tímto názorem polemizuje s poukazem na fakt, že záleží na způsobu výkladu aparátu. | cs |
dc.format | 8 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni, autoři | cs |
dc.subject | fyzika | cs |
dc.subject | výuka | cs |
dc.subject | matematika | cs |
dc.title | MATEMATICKÁ „OMEZENÍ“ VE VÝUCE FYZIKY aneb „Jak daleko“ lze zajít s matematikou při výuce fyziky | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The paper contributes to discussions on possible limitations of using mathematical tools in teaching Physics on secondary schools. It is focused especially to vector calculus, where dominate teacher´s opinions that the use of scalar and vector products in teaching secondary school Physics is inconvenient, because it is an ineffective formalism that cannot by understood by students. We argue with this opinion highlighting the fact that the mode of explanation of mathematics is important. | en |
dc.subject.translated | physics | en |
dc.subject.translated | teaching | en |
dc.subject.translated | mathematics | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ModerniTrendy10_sbornik_uvod+tiraz.pdf | Plný text | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy10_sbornik-130-137.pdf | Plný text | 966,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54323
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.