Title: The use of handicrafts for student development in work activities at the 1st stage of elementary school
Other Titles: Využití rukodělných výrobků k rozvoji žáka v pracovních činnostech na 1. stupni základní školy
Authors: Sosna, Tomáš
Veselý, Bedřich
Citation: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 53-65.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Document type: article
URI: http://hdl.handle.net/11025/54822
ISSN: 2571-2519
Keywords: technické myšlení;pracovní činnosti;1. stupeň základní školy
Keywords in different language: technical thinking;work activites;1st grade of elementary school
Abstract: Článek je zaměřen na možné využití, jednoduchých hraček. Vymezuje pojem technické myšlení a nabízí funkční výrobky tvořené z běžně dostupných pomůcek a materiálů. Tyto funkční výrobky jsou představeny a je diskutováno o jejich vhodnosti v rámci využití ve výuce pracovních činností. Zmiňované funkční výrobky byly ověřeny učiteli na základních školách a mohou posloužit jako inspirace pro začínající pedagogy, pedagogy ve vyučovací praxi či lektory zájmových kroužků s rukodělnou tematikou.
Abstract in different language: The article is focused on the possible use of simple toys. It defines the concept of technical thinking and offers functional products made from commonly available tools and materials. These functional products are presented and their suitability for use in the teaching of work activities is discussed. The mentioned functional products have been verified by teachers at elementary schools and can serve as inspiration for beginning teachers, teachers in teaching practice or lecturers of interest groups with a handicraft theme.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Itev_1_2023-53-65.pdfPlný text546,67 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54822

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.