Title: Experimentální využití minecraft education pro výuku číslicové techniky
Other Titles: Experimental use of minecraft education for teaching digital technology
Authors: Breit, Petr
Bezděka, Jan
Citation: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 2, s. 19-26.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Document type: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/55315
ISSN: 2571-2519
Keywords: Minecraft;Minecraft Education;číslicová technika
Keywords in different language: Minecraft;Minecraft Education;digital technology
Abstract: Článek se věnuje použití programu Minecraft Education jako doplňku při výuce číslicové techniky. Východiskem je předpoklad, že použití počítačové hry, která je obecně rozšířená, bude působit jako motivátor k dosažení lepších výsledků. Po stručném seznámení s problematikou následuje popis tří výukových bloků a v nich realizovaných příkladů. V průběhu experimentu jsme potvrdili předpoklad, že výuka je pro žáky zábavnější. Jsou více motivováni a výsledky potvrdily, že takto realizovaná výuka je efektivnější.
Abstract in different language: The article deals with the use of Minecraft Education as a supplement in teaching digital technology. The starting point is the assumption that the use of a computer game that is widespread in general will act as a motivator to achieve better results. After a brief introduction to the subject, a description of the three teaching blocks and the examples implemented in them follows. In the course of the experiment, we confirmed the assumption that learning is more enjoyable for the students. They are more motivated and the results confirmed that teaching implemented in this way is more effective.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Číslo 2 (2023)
Číslo 2 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Itev_2_2023-19-26.pdfPlný text802,74 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/55315

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.