Title: Ideální zahrada mateřské školy podle představ dětí předškolního věku (na 6. MŠ v Plzni a MŠ Resslova Praha)
Other Titles: Ideal nursery garden according to ideas of preschool children(at 6. MŠ in Pilsen and MŠ Resslova Prague)
Authors: Čtvrtečková, Tereza
Advisor: Sovová, Pavla
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5591
Keywords: zahrada mateřské školy;předškolní děti;environmentání výchova;vliv prostředí;přírodní zahrada
Keywords in different language: kinderdarten´s garden;preschool children;environmental education;influence of environment;natural garden
Abstract: Práce pojednává o významu, funkcích školních zahrad a o jejich historii. Snaží se zdůraznit význam přírody na vývoj člověka. Klíčovou otázkou této práce je, jestli podoba zahrady mateřské školy má vliv na vnímání dětí a jaké jsou vlastně dětské představy ohledně ideální zahrady. V závěru práce jsou dětské obrázky zahrad, na kterých své představy zobrazují.
Abstract in different language: The work deals with the importance, functions of school gardens and their history. It's trying to higlight the importance of nature in human growth. The key question of this work is whether nursery garden form has an impact on the perception of children and what are the actually ideas of children about the ideal garden. At the end, there are children pictures of gardens, where their ideas appear.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce2,12 MBAdobe PDFView/Open
ctvrteckova VP.pdfPosudek vedoucího práce28,73 kBAdobe PDFView/Open
ctvrteckova OP.pdfPosudek oponenta práce53,88 kBAdobe PDFView/Open
ctvrteckova O.pdfPrůběh obhajoby práce12,97 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5591

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.