Title: | Ideální zahrada mateřské školy podle představ dětí předškolního věku (na 6. MŠ v Plzni a MŠ Resslova Praha) |
Other Titles: | Ideal nursery garden according to ideas of preschool children(at 6. MŠ in Pilsen and MŠ Resslova Prague) |
Authors: | Čtvrtečková, Tereza |
Advisor: | Sovová, Pavla |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5591 |
Keywords: | zahrada mateřské školy;předškolní děti;environmentání výchova;vliv prostředí;přírodní zahrada |
Keywords in different language: | kinderdarten´s garden;preschool children;environmental education;influence of environment;natural garden |
Abstract: | Práce pojednává o významu, funkcích školních zahrad a o jejich historii. Snaží se zdůraznit význam přírody na vývoj člověka. Klíčovou otázkou této práce je, jestli podoba zahrady mateřské školy má vliv na vnímání dětí a jaké jsou vlastně dětské představy ohledně ideální zahrady. V závěru práce jsou dětské obrázky zahrad, na kterých své představy zobrazují. |
Abstract in different language: | The work deals with the importance, functions of school gardens and their history. It's trying to higlight the importance of nature in human growth. The key question of this work is whether nursery garden form has an impact on the perception of children and what are the actually ideas of children about the ideal garden. At the end, there are children pictures of gardens, where their ideas appear. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 2,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
ctvrteckova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 28,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
ctvrteckova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 53,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
ctvrteckova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 12,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5591
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.