Title: | Role sestry v prevenci a léčbě pacientů s osteoporózou |
Other Titles: | The nurse's role in the prevention and treatment of patients with osteoporosis |
Authors: | Bernhardová, Adéla |
Advisor: | Fremrová Vladimíra, Mgr. |
Referee: | Tůmová Pavlína, Mgr. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56561 |
Keywords: | sestra;specializovaná sestra;sestra edukátorka;léčba;prevence;osteoporóza;edukační intervence |
Keywords in different language: | nurse;specialist nurse. educating nurse;treatment;prevention;osteoporosis;education intervention |
Abstract: | Bakalářská práce je zpracována na téma Role sestry v prevenci a léčbě pacientů s osteoporózou. V rámci práce byly vyhledány a analyzovány nejadekvátnější metody a nástroje edukačních intervencí v oblasti prevence a léčby, které sestra využívá u pacientů s osteoporózou. Tyto metody jsou rozděleny do sedmi podkapitol, ve kterých jsou definovány a popsány v souvislosti s praktickým užitím zdravotní sestrou. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis is focused on the role of the nurse in the prevention and treatment of patients with osteoporosis. The most relevant methods and tools of educational interventions in the field of prevention and treatment used by the nurse in patients with osteoporosis were searched and analyzed. These methods are divided into seven subsections in which they are defined and described in relation to practical use by the nurse. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bernhardova_Adela_VSS_BP.pdf | Plný text práce | 819,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bernhardova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 308,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bernhardova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 367,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bernhardova_H.pdf | Průběh obhajoby práce | 129,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/56561
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.